کد خبر: ۶۶۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
تعداد بازدید: ۵۳۹
هر چيزي كه در دنيا به وجود مي‌آيد بر اساس يك نياز است. بحث دفاع خطي هم زماني مطرح و مورد استفاده قرار گرفت كه قبل از جام جهاني 1994 امريكا قانون آفسايد تغيير كرد.
قابل توجه سرهنگ علیفر/ یادداشت ویژه هومن افاضلی در مورد دفاع خطیبه گزارش خبرداغ،هومن افاضلی کارشناس فوتبال نوشت: هر چيزي كه در دنيا به وجود مي‌آيد بر اساس يك نياز است. بحث دفاع خطي هم زماني مطرح و مورد استفاده قرار گرفت كه قبل از جام جهاني 1994 امريكا قانون آفسايد تغيير كرد.

 

تا آن زمان مي‌گفتند اگر بازيكني از تيم مهاجم در عرض مدافع حريف باشد در آفسايد قرار دارد به همين دليل مي‌شد با يك مدافع پوششي( چه در سيستم 3 دفاعه و چه در سيستم 4 دفاعه) بازي كرد و آن مدافع در عرض قرار بگيرد.بعد از تغيير قانون آفسايد اين امتياز از تيم حمله كننده گرفته شد.بعد به اين نتيجه رسيدند كه نفر پوششي نمي تواند آفسايد بگيرد و اين مدافع را هم عرض ديگر مدافعان قرار دادند تا فضاي به وجود آمده از حريف را بگيرند.قبل از سال 94 البته از دفاع خطي در انگليس استفاده مي‌شد ولي در بيشتر كشورها يك دفاع پوششي به  كار گرفته مي‌شد.

 

نمي توان گفت كه دفاع 4 نفره بهتر است يا 3 نفره و اين موضوع تجويزي نيست چرا كه بستگي به پتانسيل تيم دارد.در ايران اما شرايط فرق دارد و يك مربي مي‌خواهد يك كت را تن همه تيم‌ها كند!اين را هم نمي توان گفت كه اشتباه در كدام سيستم دفاعي كمتر يا بيشتر است.حتي الان خيلي از تيم ها با نفوز مدافعان كناري با دو مدافع بازي مي كنند كه مي توان به بارسا و بايرن مونيخ اشاره كرد.حتي الان فوتبال 4 يا 5 خطي شده است.

 

آقاي عليفر در حالي از دفع خطي اسم مي‌برد كه ما اصلا چنين دفاعي نداريم و اسم اين دفاع، دفاع زنجيره‌اي است.حرف عليفر اينطور است كه انگار سريش كف پاي بازيكنان زده و آنها را به زمين چسبانده اند.

جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: