کد خبر: ۶۶۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۵۷۶
رییس کلینیک حیات وحش پارک پردیسان گفت: بهار فصل زادآوری حیات وحش است، بنابراین افرادی که به کوه و دشت می روند مراقب نوزادان حیوانات باشند و در صورت مشاهده نکردن مادر، نوزاد را از محل تولد دور نکنند.
بهار فصل زادآوری حیات وحش؛ مراقب باشیدعلی عمارلویی روز چهارشنبه  افزود: برخی افراد که در فصل بهار به کوه، دشت و جنگل می روند وقتی نوزاد حیوانی را مشاهده می کنند، با هدف کمک کردن، آن را به مرکز پردیسان تحویل می دهند.

وی اظهار کرد: اگر نوزادی در طبیعت تنها باشد، دلیل بر این نیست که نیاز به کمک دارد زیرا قطعا مادرش در همان اطراف است بنابراین بهتر است افراد به نوزاد نزدیک نشوند زیرا بزرگ کردن یک نوزاد حیوان بسیار دشوار است و گذشته از آن حیوان را از محبت مادر دور می کنند.
عمارلویی گفت: در این صورت مجبور هستیم نوزاد حیوان را دستی شیر دهیم و چون به این روش زندگی عادت می کند دیگر شاید امکان رها سازی آن در طبیعت وجود نداشته باشد بنابراین مردم در مسیر کمک به حیات وحش آگاهانه تر برخورد کنند.

*** رها سازی 24 حیوان در طبیعت
وی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 133 حیوان از گونه های پرنده، خزنده و پستاندار به کلینیک حیات وحش پردیسان آورده شد که بعد از تیمار و نگهداری 24 حیوان در طبیعت رها سازی شدند.
رییس کلینیک حیات وحش پارک پردیسان گفت: وظیفه این مرکز این است که وقتی حیوانات مصدوم و یا گرفته شده از متخلفان به اینجا آورده می شود، تیمار شوند و بعد از فراهم شدن شرایط آنها را در طبیعت رها سازی می کند.
وی افزود: البته حیواناتی که شرایط زندگی در طبیعت را داشته باشند رهاسازی می شوند و حیواناتی که این شرایط را نداشته باشند به مراکز مجاز سپرده می شوند و تعدادی هم بنا به شرایط خود حیوان و یا این که مرکز مناسبی برای نگهداری آنها یافت نشود در همین مرکز نگهداری می شوند.
عمارلویی با بیان اینکه گاهی برخی گونه های شاخص نیز از شهرستان ها به این مرکز فرستاده می شوند، گفت: چندی پیش یک توله خرس از استان گیلان به کلینیک پردیسان فرستاده شد که اکنون با شیشه به حیوان شیر می دهیم، این توله توسط فردی در جنگل های گیلان پیدا و به محیط زیست استان تحویل داده شد و آنها به این مرکز فرستادند.
وی تاکید کرد: وقتی نوزاد حیوانی در جنگل تنها است دلیل بر این نیست که مادر ندارد از این رو بهتر است در صورت مشاهده چنین صحنه ای به حیوان دست زده نشود زیرا مادرش به سراغش خواهد آمد.
عمارلویی افزود: همچنین یک قلاده گرگ به این مرکز فرستاده شد که گویا در منزل شخصی فردی در هشتگرد کرج نگهداری می شد که این فرد، حیوان را سوار بر وانتی به پردیسان فرستاد، زیرا وقتی این حیوانات بزرگ می شوند دیگر نگهداری آنها مشکل می شود.
وی ادامه داد: همچنین در اوایل سالجاری یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان موفق به کشف 30 بچه سنجاب ایرانی از متخلفان شدند که اکنون در پردیسان به سر می برند و نیروهای این مرکز با شیشه به آنها شیر می دهند و به تازگی به غذا خوردن افتاده اند و مشخص نیست بعد از بزرگ شدن آماده زندگی در طبیعت باشند زیرا این حیوانات در این مرکز به صورت دستی بزرگ می شوند و تا حدودی خوی و خصلت وحشی بودن خود را از دست می دهند.
عمارلویی گفت: اکنون گونه هایی شامل خرس، گرگ، روباه، قوچ و میش، کل و بز، پرنده های شکاری شامل عقاب طلایی، دلیجه، قرقی و پیغو ، کرکس، سارگپه و جغد در این کلینیک حیات وحش پارک پردیسان نگهداری می شوند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: