کد خبر: ۶۶۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶۸۹
شرکت خودروسازی کیا در نمایشگاه خودرویی نیویورک 2015 پرده از رُخ کیا اپتیما جدید برداشته بود و در اواخر سال 2015 میلادی هم فروش و عرضه این محصول را آغاز کرد.
وب‌سایت خودرو بانک: شرکت خودروسازی کیا در نمایشگاه خودرویی نیویورک 2015 پرده از رُخ کیا اپتیما جدید برداشته بود و در اواخر سال 2015 میلادی هم فروش و عرضه این محصول را آغاز کرد. این خودرو در دو مدل استاندارد و GT-Line تولید و روانه بازار شد که در بازار کشور تنها شاهد عرضه مدل استاندارد آن بودیم، ولی به تازگی شاهد ورود نسخه GT-Line از کیا اپتیما به قیمت 181 الی 182 میلیون تومان نیز هستیم.

حضور کیا اپتیما جدید GT-Line در ایران

اکثر بخش‌های فنی کیا اپتیما استاندارد و GT-Line مخصوصاً در بحث پیشرانه‌ای تقریباً شبیه به یکدیگر هستند. در زمان معرفی شرکت خودروسازی کیا بوجود یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با توان خروجی 187 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتن متری و یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر 247 اسب بخاری با گشتاور 352 نیوتن متری اشاره کرده بود.

علاوه بر این‌ها، کیا یک پیشرانه تنفس طبیعی 2.4 لیتری چهار سیلندر GDI را هم در نظر گرفته که با رساندن دور موتور به 6000 دور بر دقیقه، حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به نطر می‌رسد بر روی مدل GT-Line از این نوع پیشرانه استفاده شده باشد که از جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک به همراه پدال‌های تعویض دنده دستی پشت فرمان استفاده می‌کند.

حضور کیا اپتیما جدید GT-Line در ایران

اگر به بازار آزاد بروید و از امکانات کیا اپتیما جدید بپرسید احتمالاً امکانات و تجهیزاتی مثل سقف جیر، فول ایربگ(!)، مانیتور بزرگ فابریک، نویگیشن، سیستم صوتی Harman/Kardon، فرمان سه حالته، غربیلک فرمان D کات جدید، ترمز دستی برقی، سیستم گرمکن و سردکن صندلی‌ها، دنده پشت فرمان، سقف پاناروما، صندلی برقی، چراغ‌های زنون، شیشه شور، چراغ‌های مخصوص روز، پرده عقب، رینگ‌های جدید 18 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، آینه تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک داخل کابین، مه شکن‌های عقب، کروز کنترل و سنسور نور و باران را خواهید شنید.

حال باید دید قیمت 181 میلیونی برای اپتیمای جدید که آن را نزدیک به رقیبان جدی تری همچون هیوندای سوناتا جدید و تویوتا کمری می کند، می تواند پایدار باشد یا بسیاری را به جای خرید این خودرو به سوی رقیبان خواهد کشاند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: