کد خبر: ۶۶۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۵۸۵
رئيس پليس فتا فارس از دستگيري فردي خبر داد كه با سوء استفاده از اطلاعات بانكي مادرش، مبلغي بالغ بر 270 ميليون ريال را به صورت غير مجاز از حساب بانكي وي برداشت كرده بود.
از دستگيري زوج سارق با 6 ميليارد ريال طلا تا سوء استفاده فرزند از اعتماد مادرسرهنگ سيدموسي حسيني گفت: با توجه به دريافت شكايتي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانكي يك خانم ميانسال، بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان فارس قرار گرفت.

وي با اشاره به انجام اقدامات تخصصي كارآگاهان پليس فتا، از شناسايي عامل برداشت غيرمجاز خبر داد و گفت: اين فرد كه فرزند شاكي است پس از دستگيري توسط پليس، در تحقيقات فني به موضوع اتهام اعتراف كرده و مي گويد مورد اعتماد مادرم بودم و هميشه تمامي رمزهاي بانكي كارت هاي عابربانك را فقط من و مادرم مي دانستيم.
حسيني ادامه داد: اين جوان به دليل اينكه چند سالي بوده كه روياي تحصيلات در يك كشور اروپايي را در سر داشته، چند روز پيش در اينترنت يك آگهي مبني بر تحصيلات در خارج از كشور را مشاهده و با تصور اينكه خريد هاي اينترنتي غيرقابل پيگيري مي باشد تصميم به انتقال وجه از حساب مادرش به حساب آن فرد مورد نظر مي گيرد.
رئيس پليس فتا استان فارس گفت: با توجه به اعتماد كامل مادر به فرزند خود، رويارويي آنان به عنوان مجرم و متهم در پليس فتا صحنه اي غير منتظره را به وجود آورد كه بهت مادر را در پي داشت.

**دستگيري زوجي با 6 ميليارد طلا
زوجي كه در پوشش مسافرت خانوادگي، قصد جابجايي 4 كيلو و 156گرم طلاي قاچاق را داشتند، توسط ماموران پليس جهرم دستگير شدند.
سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم ‌گفت: ماموران انتظامي شهرستان جهرم هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه سواري پژو405 كه از استان هرمزگان عازم مركز استان فارس بود، مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، مقدار4 كيلو و 156گرم طلاي قاچاق كشف كردند.
انصاري با اشاره به اينكه ارزش ريالي كالاي كشف شده بالغ بر 6ميليارد ريال برآورد شده است، خاطر نشان كرد: در اين راستا دو سرنشين خودرو كه يك زوج جوان بودند، دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضائي شدند.

** شناسايي و دستگيري همسر مزاحم در شبكه اجتماعي موبايلي
سرپرست پليس فتا استان بوشهر از شناسايي و دستگيري فردي كه با ارسال پيام در شبكه هاي اجتماعي واتس آپ اقدام به تهديد و ايجاد مزاحمت نموده بود توسط اين پليس خبر داد.
سرهنگ حميدرضا انصاري گفت: پليس فتا استان بوشهر در پي شكايت خانم جواني مبني بر ايجاد مزاحمت و توهين و تهديد همسرش از طريق ارسال پيام در شبكه هاي اجتماعي موبايلي واتس آپ به خودش و خانواده اش بلافاصله تيم تحقيقاتي تشكيل و وارد عمل شد.
وي افزود: در بررسي هاي انجام شده توسط كارآگاهان مبارزه با جرائم سايبري مشخص شد؛ همسر وي كه در حال حاضربطور جداگانه زندگي مي كنند و قصد طلاق دارند با ارسال پيام هايي توهين آميز حاوي تهمت و افترا به اعضاي خانواده اش، وي را تهديد به انتشار عكس هاي خصوصي اش در فضاي مجازي نموده است.
سرپرست پليس فتا استان بوشهر اظهارداشت: كاراگاهان اين پليس با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله مستندات مربوطه جمع آوري، متهم ضمن هماهنگي با مقام قضايي به اين پليس فراخوانده شد.
انصاري ادامه داد: متهم در وهله اول منكر هرگونه جرمي شد اما پس از ارائه شواهد و مستندات لب به اعتراف گشود و گفت: قبول دارم پيامهايي از طريق شبكه اجتماعي واتس آپ به برادر همسرم و خانواده اش فرستاده ام ولي قصد هيچگونه تهديد يا توهيني به هيچكدام از آنها ندارم و به خاطر منصرف كردن همسرم از طلاق اين عبارات را به كار برده ام در حال حاضر نيز از كرده خود نادم و پشيمانم.
انصاري افزود: پرونده تكميل شده به همراه متهم براي سير مراحل قضايي تحويل مراجع ذيصلاح داده شد.

**هكر 50 جي ميل در كرمان شناسايي شد
رئيس پليس فتا كرمان گفت: متهمي كه در شبكه اجتماعي تلگرام به بهانه فروش جم بازي 'كلش آف كلنز' تعداد 50 جي ميل(gmail )را هك كرده بود در عمليات كارآگاهان سايبري پليس فتا دستگير شد.
سرهنگ كامبيز اسماعيلي گفت: دو نفر شهروند به دفتر پليس فتا مراجعه و اظهار داشتند در يك كانال تلگرامي كه به ظاهر خريد و فروش جم بازي كلش آف كلنز در آن انجام مي گرفته عضو شده اند و سپس جي ميل آنها هك شده است.
اسماعيلي افزود: كلاهبردار اينترنتي با ايجاد يك كانال تلگرامي با عنوان خريد و فروش جم با ترفند هاي مختلف رمز هاي جي ميل قربانيان را اخذ كرده و در اختيار خود قرار مي داد.
اين مقام انتظامي گفت: تيم كارآگاهان سايبري اين پليس وارد عمل شدند و با استفاده از توان فني و امكانات پليسي متهم را شناسايي كردند.
وي افزود: طي احضاريه اي فرد به پليس فتا فرا خوانده شد و از وي در اين خصوص تحقيق به عمل آمد كه با توجه به مدارك موجود متهم راهي جز اعتراف به بزه انتسابي در مقابل خود نديد.
سرهنگ اسماعيلي گفت: متهم در حدود 50 جي ميل را هك كرده و اطلاعات آنها را در اختيار گرفته بود كه در نهايت پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

**انتقام سايبري با مونتاژ تصاوير در فيلم مستهجن
فرد كينه جو كه با مونتاژ تصاويري خصوصي مردي جوان بر روي فيلم مستهجن قصد انتقام گيري داشت توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: در پي شكايت مردي جوان مبني بر مونتاژ تصاويرش روي يك فيلم مستهجن و انتشار آن در شبكه اجتماعي تلگرام موضوع به صورت ويژه در دستور كار تيمي از پليس فتا اين فرماندهي قرار گرفت.
سرهنگ اكبر آقابيگي افزود: كارشناسان پليس فتا پس از يكسري بررسي هاي فني با استفاده از سرنخ هاي ديجيتالي بجامانده متهم را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير كردند. متهم 38 ساله در مقابل ادله و مستندات پليس به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن قبول بزه انتسابي اذعان داشته در پي اختلافات قبلي با شاكي پرونده عكس هايش را با استفاده از يك نرم افزار كامپيوتري روي يك فيلم مستهجن مونتاژ و در شبكه اجتماعي تلگرام منتشر كردم.
فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اشاره به معرفي متهم به دستگاه قضايي تاكيد كرد: هيچ رد پايي از چشم تيز بين پليس فتا دور نخواهد ماند و اين فضا دستمايه انتقام و شوخي و غرض ورزي نيست.

**كشف يك ميليارد و 300 ميليون ريال كالاي قاچاق در يزد
تريلي كشنده 'ولوو' كه با سه هزار و 500 قلم انواع كالاي قاچاق در مسير يزد به تهران در حال حركت بود توسط ماموران پليس آگاهي توقيف شد.
سرهنگ علي فاتحي سرپرست پليس آگاهي استان يزد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي يك دستگاه تريلي كشنده 'ولوو' را با سه هزار و 500 قلم انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال متوقف و يك متهم را نيز دستگير كردند.
وي ادامه داد: كالاهاي كشف شده شامل؛ لوازم خانگي، كفش، پتو و همچنين وسايل و لوازم يدكي خودرو بود كه متهم قصد داشت اين محموله را از جنوب كشور به استان تهران منتقل كند.
سرهنگ فاتحي تصريح كرد: متهم براي سير مراحل قانوني به اداره تعزيرات حكومتي استان يزد معرفي شد.

**خودروي حامل البسه قاچاق ميلياردي توقيف شد
فرمانده انتظامي پيرانشهر از توقيف خودروي حامل البسه قاچاق به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون ريال خبرداد.
سرهنگ بيت الله پاشايي اظهار داشت: ماموران حين گشت زني در محور پيرانشهر _ اشنويه به يك دستگاه خودروي وانت سايپا به ظن حمل كالاي قاچاق مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
وي ادامه داد: در بازرسي از خودروي توقيفي، تعداد يك هزار و 489 ثوب البسه خارجي قاچاق در مارك هاي مختلف كشف و برابر اعلام كارشناسان، ارزش كالاهاي مكشوفه، يك ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي پيرانشهر تصريح كرد: در اين رابطه يك نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده مقدماتي، جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

**50 فقره سرقت در پرونده سارق منزل
رئيس پليس آگاهي غرب استان تهران از دستگيري سارق حرفه اي منزل با كشف 50 فقره سرقت در شهرستان 'شهريار' خبر داد.
سرهنگ منصور خدادادي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر سرقت از منزل وي، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پس از چند روز كار اطلاعاتي و با بررسي صحنه هاي سرقت و جمع آوري سرنخ هاي موجود، مخفيگاه سارق را در ملارد شناسايي كردند.
سرهنگ خدادادي افزود: ماموران پليس آگاهي با هماهنگي مقام قضائي و اعزام به مخفيگاه متهم، وي را در عملياتي ضربتي دستگير كردند.
اين مقام انتظامي گفت: متهم در ابتدا منكر بزه ارتكابي خود شد ولي پس از ارائه دلايل و مدارك از سوي پليس به جرم خود اعتراف كرد.
منصوري اظهار داشت: سارق در بازجويي هاي پليس به 50 فقره سرقت منزل در شهريار، شهرك وائين، شاهدشهر، فرديس و ملارد اعتراف كرد.
رئيس پليس آگاهي استان خاطرنشان كرد: سارق دستگير شده با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: