کد خبر: ۶۶۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
تعداد بازدید: ۵۶۶
جلسه آسیب شناسی رفتارهای اجتماعی پرخطر شهروندان از جمله خودکشی های علنی در تهران برگزار شد. ایجاد مراکز مشاوره حضوری و غیر حضوری می تواند در کاهش رفتارهای غلط و پر خطر اجتماعی نقش موثر داشته باشد.

بررسی عوامل خودکشی های علنی در جامعه با حضور وزیر بهداشت

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ با توجه به چند حادثه اخیر در تهران و برخی شهرستان ها، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت جلسه ای را با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و تنی چند از اساتید دانشگاه ها و اساتید حوزه اعصاب و روان تشکیل داد.

در این جلسه ابتدا دکتر حاجبی، مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با ارایه آماری از تعداد اقدام به خودکشی در دنیا، کشورهای منطقه و کشور، به توضیح راهکارهای مداخله دستگاه های ذیربط در این کشورها پرداخت.

در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه و صاحبنظران ضمن انتقاد از نوع پرداختن رسانه های رسمی و غیررسمی به این موضوع، به ارائه نقطه نظرات خود در این حوزه و راهکارهای موجود پرداختند.

محورهای بحث در این جلسه، نحوه اطلاع رسانی رسانه ها در مواجهه با موارد خودکشي، ایجاد مراکز مشاوره حضوری و غیرحضوری برای کاهش این رفتارها، برگزاری کارگاه های آموزشي برای رسانه ها و نحوه همکاری دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در این حوزه بود که دست اندرکاران حوزه سلامت روان درباره آن به تبادل اطلاعات پرداختند.

شایان ذکر است که بررسی بیشتر و ارایه راهکارهای عملی و اجرایی در این خصوص به نشست های آتی موکول شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: