کد خبر: ۶۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۳۰۰
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه دولت ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق بدهکار است، گفت: اقامه دعوی از دولت به دیوان عدالت اداری داده شده است.

بدهی ۷۰۰ میلیاردی دولت به صندوق ذخیره‌فرهنگیان/شکایت از دولت به دیوان عدالت اداری
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، شهاب الدین غندالی در نشست خبری امروز گفت: فرهنگیان شاغل که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در می آیند تا ۵ درصد از حقوق آنان کم می شود و دولت باید معادل این ۵ درصد را نیز به صندوق واریز کند.
او گفت: در تدوین قانون پنجم توسعه تشخیص داده شد که به اختصاص سهم دولت نیازی نیست و این موضوع در قانون برنامه پنجم لحاظ نشد و هم اکنون دولت اعلام می کند از ابتدای سال ۹۰ تکلیفی برای تخصیص سهم به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.

غندالی گفت: فلسفه صندوق ذخیره فرهنگیان این است که اگر فرد ۱۰۰ تومان پرداخت می کند، ۱۰۰ تومان نیز توسط دولت پرداخت شود و جذابیت صندوق به همین موضوع مربوط است.

او تأکید کرد: تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم توسعه تکلیف کرده است که دولت باید سهم خود را پرداخت کند و براین اساس نامه ای را برای آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم تا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود و سهم صندوق ذخیره از منابع مالی دولت تامین شود اما پاسخی دریافت نکردیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال حاضر از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم تا سهم خود را دریافت کنیم و اگر دیوان به نفع ما رای دهد دولت موظف به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: