کد خبر: ۶۵۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۲۰۷۳
چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟ / از شیطنت های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند.
آیت الله علم الهدی گفت:  زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست بلکه زبان کلک است 

 به گزارش عصرایران، سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در ادامه سلسله جلسات تفسیر هفتگی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور درباره زبان انگلیسی انتقاد کرد.

مهمترین بخش های سخنان علم الهدی به نقل از خبرگزاری رسا این شرح است:‌

 - «ایستادگی سیاسی برابر ولایت» از جدی ترین خسارت های فرهنگی عصر غیبت است.

- رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین و حجت امام زمان(عج) هستند. ایشان بر اساس اعتقاد و مبنای نظام ما می فرمایند «ادبیات فارسی که سالم مانده به خاطر این است که با ادبیات اجنبی آمیخته نشده است.» عده ای بلافاصله (پس از سخنان ایشان) می گویند «انگلیسی زبان علم است و چرا نباید مردم با زبان علم حرف بزنند؟» 

علم الهدی: رسماً مقابل حرف رهبری می ایستند / انگلیسی زبان علم نیست بلکه زبان جهل و کلک است / ترجمه انگلیسی کتاب های فلسفه بی اعتبار است
  
- حجت امام زمان(عج) گفتند «این مسأله که ما توانستیم اصالت ادبیات و فرهنگ خود را حفظ کنیم به این خاطر بود که آمیخته با زبان انگلیسی نشد و انگلیسی رواج پیدا نکرد.» این سخن را شخصی می زند که صرف نظر از مقام ولایت، یک مرجع تقلید و یک عنصر بصیر کم نظیر در عرصه سیاست جهانی بوده و به عنوان یک حکمت دان در بین همه شخصیت های دنیا شناخته شده اند. 
 
- چون معصوم(ع) حضور ندارد، رسما مقابل حرف رهبری می ایستند. بدبختی ما این است که در همین نظام و همین مملکت یک فرد که ادعا دارد لیدر سیاسی است حرف خود را برابر حرف ایشان قرار می دهد.    
 
-  «زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل است»

- از شیطنت های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند. اتفاقا انگلیسی زبان جهل است. برای نمونه عرض می کنم؛ ترجمه انگلیسی کتاب های فلاسفه غرب که عمدتا آلمانی هستند، به مراتب بی اعتبار تر از ترجمه فارسی آن ها است و فیلسوف غربی هم حاضر نیست این ترجمه انگلیسی را به عنوان مرجع بشناسد. 

- در حقوق، تمام منابع انگلیسی از اعتبار ساقط است. منابع علمی در «حقوق غرب» باید به زبان فرانسوی باشد.

-  زبان انگلیسی، زبان علم نیست؛ زبان جهل و کلک است. زبان سیاست بازی و به هم زدن علم است. کتب علمی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده اند. هیچ مجمع علمی ترجمه های انگلیسی را به عنوان مرجع علمی قبول ندارد. چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟ 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حق جو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
بايد از ايشان پرسيد كه ميدانند چند درصد از علم دنيا به زبان انگليسي توليد مي شود ، اگر نمي دانند ، بهتر است اول تحقيق كنند و بعد نظر بدهند.فقط چهل درصد علم دنيا در يكي از كشورهاي انگليسي زبان توليد ميشود، كشوري كه بيش از هشتاد دانشگاهش در بين صد دانشگاه برتر جهان است.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
آقاي امام جمعه امروزه اكثر علم دنيا به زبان انگليسي توليد و منتشر ميشود و دانشگاههاي انگليسي زبان اعتبار زيادي دارند.
در رتبه‌بندی نشریه آموزش عالی تایمز، ١-موسسه تکنولوژی کالیفرنیا (آمریکا) از لحاظ کیفی در رده اول قرار دارد و پس از آن، ٢-دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)،٣- دانشگاه استانفورد (آمریکا)،٤- دانشگاه کمبریج (بریتانیا)،٥- انستیتو تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی)از(آمريكا)،٦- دانشگاه هاروارد (آمريكا) ،٧- دانشگاه پرینستون (آمریکا)، ٨- امپریال کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، ٩-انستیتو تکنولوژی زوریخ (سوئیس)، ١٠-دانشگاه شیکاگو (آمریکا)، ١١-دانشگاه جان هاپکینز (آمریکا)، ١٢-دانشگاه ییل (آمریکا)، ١٣-دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (آمریکا)، ١٤-یونیورسیتی کالج دانشگاه لندن (بریتانیا)، ١٥-دانشگاه کلمبیا (آمریکا)، ١٦-دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس (آمریکا)، ١٧-دانشگاه پنسیلوانیا (آمریکا)، ١٨-دانشگاه کرنل (آمریکا)، ١٩-دانشگاه تورنتو (کانادا) و ٢٠-دانشگاه دوک (آمریکا) رده های دوم تا بیستم را در اختیار گرفته‌اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
زبان انگلیسی زبان مادری کشورهایی است که دانشگاه هایی با بالاترین رتبه علمی در سطح جهانی را درخود جایی داده اند.
حال قضاوت با شما دوستان عزیز.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: