کد خبر: ۶۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۴۹۸
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با رئیس سازمان دیانت ترکیه دیدار و پیرامون روابط و همکاری‌های میان دو کشور و دیگرمسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آورد.

طاهریان‌فرد در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه:دستیابی به مبادلات اقتصادی ۳۰ میلیارد دلاری نیازمند همکاری همه بخش‌ها استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم همتایان ایرانی، از پیام گورمز به مناسب معراج پیامبر اکرم(ص) تشکر کرد و این مناسبت مهم و فرخنده را به وی، ملت ترکیه و مسلمان تبریک گفت.

وی با اشاره به عزم مقامات دو کشور برای توسعه روابط دوستانه به اهمیت تلاش مشترک برای برقراری وحدت در جهان اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری رهبران و روحانیون ایران و ترکیه در این راستا بسیار مهم، ضروری است.

سفیر ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه متوازن مناسبات میان دو کشور در همه زمینه‌ها است و دستیابی به مبادلات اقتصادی ۳۰ میلیارد دلاری هدفگذاری شده از سوی روسای جمهوری دوکشور نیازمند همکاری و تلاش  فعالانه همه بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

گورمز در این دیدار با تبریک به مناسبت معراج پیامبر گرامی اسلام و آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ترکیه گفت: همانند گذشته به همکاری خوب با نمایندگی و سفیر ایران ادامه خواهیم داد خصوصا اینکه روابط ایران و ترکیه فراتر از اصول، آداب همسایگی و دوستی متداول میان کشورها است.

رئیس اداره دیانت ترکیه ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در جهت حل و فصل مسائل جوامع اسلامی و ایجاد وحدت، همبستگی و یکپارچگی در جهان اسلام گام‌های بزرگی بردارند.

گورمز تاکید کرد: گردهمایی عظیم حج منحصر به گروه و یا افراد خاصی نیست و حضور یکپارچه و متحد مسلمان در کنار یکدیگر و در صفوف واحد عزت و اتحاد میان مسلمانان را سبب خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد شرایط حضور و مشارکت حجاج ایرانی در مراسم حج امسال هر چه سریعتر تامین گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: