کد خبر: ۶۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۹۵
رئيس جمهوري كشورمان در ديدار وزير امور خارجه مالزي گفت: متاسفانه امروز برخي از گروه هاي تروريستي كه هيچ نسبتي با اسلام واقعي ندارند، جنايات خود را به نام اسلام و جهاد انجام مي دهند و كشورهاي اسلامي بايد براي مبارزه با اين تروريسم متحد شوند.
روحاني : كشورهاي اسلامي بايد براي مبارزه با تروريسم متحد شوندحجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني عصر سه شنبه در ديدار 'عنيفه امان' وزير خارجه مالزي و هيات همراه وي، با اشاره به اشتراكات ديني و نزديكي ديدگاه هاي دو ملت و دولت، اظهارداشت: ما همواره از استحكام و توسعه همكاري هاي اقتصادي، علمي و فرهنگي و تسهيل رفت و آمد مردم دو كشور استقبال مي كنيم.

وي تاكيد كرد كه براي گسترش و تعميق همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و مالزي در همه حوزه هاي مورد علاقه، هيچ مانعي وجود ندارد.
رييس جمهوري ابراز اميدواري كرد كه با تشكيل كميسيون مشترك همكاريهاي ايران و مالزي و متناسب با ظرفيتهاي دو كشور، تحركي جدي در همكاري هاي مشترك تهران - كوالالامپور ايجاد شود.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه راه همه مسلمانان يكي، و راهي است كه قران كريم و سنت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) ترسيم كرده اند، گفت: جهان اسلام امروز با معضلات گسترده اي مواجه است و بايد كشورهاي بزرگ و اثرگذار مسلمان، با همدلي و همراهي يكديگر، نقش ديني و انساني خود را براي پايان دادن به خصومت ها، كاستن از اين معضلات و ايجاد صلح و ثبات در جهان اسلام ايفا كنند.
**كوالالامپور مصمم به گسترش همكاري ها با تهران است
وزير خارجه مالزي نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه كوالالامپور مصمم به گسترش همكاري ها در همه حوزه ها با جمهوري اسلامي ايران است، گفت: در فرصت پس از تحريم ها، بايد همكاري در همه حوزه هاي علمي، توريسم و اقتصادي، همسو با توانمندي ها و امكانات گسترده ايران و مالزي ارتقا يابد.
'عنيفه امان' با بيان اينكه بسيار غم انگيز و تاسف بار است كه برخي اقدامات تروريستي خود را با نام دين اسلام كه دين رحمت و صلح است، توجيه مي كنند، گفت: براي حل مشكلات جهان اسلام بايد همه مسلمانان متحد شوند و ايران و مالزي مي توانند در اين زمينه همكاري كنند.
وي افزود: مشكلات جهان بايد از طريق تعامل و نه نظامي گري و توسط خود مسلمانان حل و فصل شود.
وزير خارجه مالزي در اين ديدار همچنين از سوي نخست وزير اين كشور از دكتر روحاني براي ديدار رسمي از كوالالامپور دعوت كرد.

ايرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: