کد خبر: ۶۵۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۴۱۴
رئيس فدراسيون تيراندازي مي گويد:‌انتخاب اين فدراسيون به عنوان موفق ترين فدراسيون تيراندازي در سطح جهان، اتفاقي بي بديل و بي نظير است و افتخاري بزرگ براي ايرانيان و بويژه جامعه ورزشي محسوب مي شود.
هاشمي:كسب عنوان موفق ترين فدراسيون تيراندازي جهان،يك افتخار ملي است
مهدي هاشمي ادامه داد:‌ فدراسيون تيراندازي با يك كار تيمي و اجراي دقيق و اصولي برنامه بلند مدت ، توانست طي هفت سال گذشته مسير درستي را براي حركت رو به رشد اين رشته ورزشي فراهم كند كه نتيجه آن انتخاب به عنوان موفق ترين فدراسيون در حوزه هاي متعدد از جمله استعداد يابي و توجه به ورزش پايه ، حوزه آموزش و توسعه قابل توجه تيراندازي زنان بوده است .
وي تصريح كرد:‌ تاكنون 85 درصد برنامه ريزي هاي فدراسيون محقق شده و ما توانسته ايم همانطور كه اعلام كرديم در دوره گذشته المپيك (لندن 2012 ) و در دوره فعلي به ترتيب و مطابق پيش بيني صورت گرفته به ترتيب سه و پنج سهميه كسب كنيم، كه اين حكايت از روند رو به رشد و صعودي رشته تيراندازي دارد.
هاشمي گفت:‌كشوري كه تا دو دوره قبل هيچ سهميه اي در اين رشته نداشته است، حالا در سايه برنامه ريزي همه جانبه توانسته بدون وايلد كارت در المپيك حضور يافته و به اميد خدا اين توانايي را دارد كه با تحقق خودباوري واقعي تفنگدارانش، نخستين مدال را نيز براي كاروان ايران در ريو كسب كند.
وي ادامه داد:‌در المپيك لندن دو تيرانداز از سه تيرانداز صاحب سهميه زنان بودند و سهميه زنان در المپيك ريو رشد 100 درصدي را نشان داد كه حكايت از ايجاد يك فضاي برابر براي فعاليت زنان و مردان تيرانداز است و همين مساله به عنوان يكي از شاخص هاي انتخاب فدراسيون تيراندازي ايران به عنوان بهترين در سطح جهان است .
رئيس فدراسيون تيراندازي ، برگزاري دوره هاي آموزشي در بخش هاي مختلف مربيگري و داوري ،‌توجه به تيراندازي در حوزه همگاني ، استعداد يابي و توجه به تيم هاي پايه ، توجه به رشته تيراندازي در حوزه همگاني ، تشكيل تيم هاي تيراندازي در رده هاي مختلف سني زنان و مردان و برگزاري ليگ تيراندازي در تمام رده هاي سني را از جمله دلايل انتخاب اين فدراسيون به عنوان بهترين فدراسيون جهان عنوان كرد.
وي اضافه كرد:‌ اين فدراسيون در طول مدت اجراي برنامه توسعه اي خود بدون حاشيه و با كمترين امكانات و اعتبارات با تمام توان به جلو حركت كرده است و صحت و درستي اين برنامه به خوبي برهمگان مشخص شده است.
هاشمي گفت: ‌تاكيد ما بر ادامه برنامه هاي توسعه اي با اندكي اصلاح و تغييرات در آينده است و ضمن اينكه اميدواريم بتوانيم در ريو بويژه توسط زنان تيرانداز باز هم يك ركورد ديگر را به نام اين رشته ثبت كنيم .

** نتايج تيراندازان در جام جهاني برزيل قابل قبول بود
رئيس فدراسيون تيراندازي ر اين گفت و گو همچنين از نتايج ملي پوشان در مسابقات جام جهاني تيراندازي برزيل (آزمايشي المپيك ) دفاع كرده و آن را قابل قبول و رضايت بخش دانست.
هاشمي گفت:‌ بايد نتيجه عملكرد ورزشكاران نسبت به دوره هاي قبل و ساير شركت كننده ها مورد بررسي قرار گيرد و سپس در مورد بهتر يا بدتر شدن اين نتايج اظهار نظر كنيم .
وي ادامه داد:‌ از سوي ديگر دلايل مختلف از جمله نداشتن فشنگ و امكانات ،‌ناكافي بودن اردوهاي آماده سازي و از سوي ديگر رقابت در محيط رقابتي ناآشنا بر نتايج ورزشكاران تاثير گذار بود اما باز هم معتقدم نتايج كسب شده قابل قبول بوده است.
رييس فدراسيون تيراندازي توضيح داد: البته همانطور كه همه مي دانند ورزشكاران حرفه اي هميشه يك نقطه اوج براي حضور در رويدادهاي مهم ورزشي دارند و با توجه به اينكه اين نقطه اوج بايد مرداد ماه و در جريان المپيك باشد، هنوز ورزشكاران تيرانداز به اين نقطه نرسيده اند.

  ايرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: