کد خبر: ۶۵۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۵۲۴
مسكو- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: جایگاه تهران و ریاض در خاورمیانه بسیار مهم است و با توجه به این واقعیت، مسكو برای اعتماد سازی بین ایران و كشورهای عربی تلاش می كند.
مسكو برای اعتماد سازی بین كشورهای عربی و ایران تلاش می كندبه گزارش امروز (شنبه) وزارت خارجه روسیه، لاوروف در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داگنز نایتز» گفت: همواره در همكاری با شركای منطقه ای خود اعم از ایران و عربستان سعودی بر لزوم برقراری گفت وگوهای اعتمادآفرین تاكید كرده ایم.
وی افزود: تلاش می كنیم ایران و كشورهای عربی در منطقه خلیج فارس سازو كار تحكیم اعتماد بین خود ایجاد كرده و گام به گام در این مسیر حركت كنند كه این تلاش ها هر چند با دشواری ولی در حال پیشرفت است.
لاوروف گفت: به نتیجه رسیدن این تلاش ها برای روسیه اهمیت دارد، زیرا ایران و عربستان به عنوان دو كشور مقابل هم در منطقه شناخته شده اند. 
وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار كرد: بر این باوریم كه نه تنها مسائل مشخصی در رابطه با بحران ها را باید حل كنیم، بلكه ضرورت كمك به كشورهای عربی و دیگر كشورهای اسلامی برای رسیدن به یك توافق وجود دارد تا علیه یكدیگر اعلام جنگ نكنند.
وی در باره بحران سوریه و نقش ایران و عربستان در مذاكرات سوری سوری نیز گفت: مسكو در مساله سوریه شفاف عمل می كند و توافق برای تشكیل گروه حامیان بین المللی این كشور را هم بسیار ارزشمند می دانیم.
لاوروف اظهار كرد: نقش این گروه بی نظیر است، زیرا بازیگران خارجی اصلی از جمله ایران و عربستان را گرد آورده و در قالب آن پشت یك میز برای مذاكره می نشینند.
عربستان سعودی همراه آمریكا و چند كشور غربی عربی دیگر از پشتیبانان مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی تكفیری در عملیات پنج ساله ضد سوری است كه با هدف سرنگونی دولت سوریه شكل گرفت و منجر به ویرانی این كشور، كشته شدن بیش از 300 هزار تن و آوارگی میلیون ها نفر شد كه پست از شكست در اجرای این سناریو، از اسفند ماه گذشته در سوریه آتش بس برقرار شد. 
منبع : ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: