کد خبر: ۶۵۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۴۶۱
آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 55 حوزه انتخابیه؛
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان كشور آغاز شد.
بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای در انتظار 17 میلیون ایرانیاین انتخابات در بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای برگزار می شود. براساس قانون زمان رای گیری به مدت 10 ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز بنا به درخواست استانداران و فرمانداران حوزه های انتخابیه و تایید وزیر كشور این زمان تمدید می شود.
در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 136 نامزد برای تعیین تكلیف 68 كرسی باقی مانده مجلس با یكدیگر رقابت می كنند.
برای این مرحله از انتخابات مجلس 17 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و كسانی می توانند در انتخابات شركت كنند كه درمرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در مرحله اول در همان حوزه ای كه انتخابات به مرحله دوم رفته است رای داده اند.
همچنین برای این مرحله از انتخابات حدود 19 میلیون تعرفه چاپ و به حوزه های انتخابیه ارسال شده است.
مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال 1394 در سراسر كشور برگزار و 221 نفر از نمایندگان انتخاب شدند كه در این مرحله مشاركت 62 درصدی مردم به ثبت رسید.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: