کد خبر: ۶۵۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۴۸۰
منتخب نخست مردم تهران در مجلس دهم دغدغه اصلی پایبندان به گفتمان اصلاحات را حاکمیت ارزش‌ها و پاسخ‌گویی به مردم عنوان کرد و گفت: این گفتمان ریشه در ارزش‌های انقلاب دارد و اولویت در این گفتمان، منافع ملی است.
ماموریت فهرست «امید» در مجلسمنتخب نخست مردم تهران در مجلس دهم دغدغه اصلی پایبندان به گفتمان اصلاحات را حاکمیت ارزش‌ها و پاسخ‌گویی به مردم عنوان کرد و گفت: این گفتمان ریشه در ارزش‌های انقلاب دارد و اولویت در این گفتمان، منافع ملی است.

محمدرضا عارف در سفر به اراک، در جمع مردم این شهر، گفت: گفتمان اصلاحات منافع ملی را بر منافع جریانی ترجیح داده و اگر عملکرد این گفتمان در دو انتخابات اخیر تحلیل شود، این نگاه را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد. او با بیان اینکه مردم ایران در خرداد ٩٢ به‌خوبی گام برداشته و در ادامه در اسفند ٩٤ این مسیر را ادامه دادند، افزود: در اسفندماه ٩٤، حماسه‌ای دیگر خلق شد و برگ زرینی در تاریخ ارزشمند این کشور و انقلاب رقم خورد.

عارف از تمام کسانی که با آگاهی از گفتمان اصلاحات حمایت می‌کنند، قدردانی کرد و افزود: این حضور و حمایت مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. او در ادامه استان مرکزی را در زمینه فرهنگ، تولید ملی، صنعت و کشاورزی دارای نقش کلیدی و اساسی دانست و افزود: این استان با وجود برخورداری از این ظرفیت‌ها، مشکلاتی دارد که البته دیگر استان‌ها نیز با این مشکلات مواجه‎اند. او با ابراز خوشحالی از نام‌گذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سال ٩٥ این نگاه را در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد.

از جایگاه نظارتی مجلس حداکثر استفاده را خواهیم کرد

او ابراز امیدواری کرد با فضای خوبی که مردم در دو انتخابات اخیر ترسیم کردند و با همسویی که از سوی مردم بین دولت و مجلس ترسیم شد، این دو به ‌عنوان دو همراه و دو شریک اصلی در پیشرفت کشور، گام‌های اساسی را در مسیر تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم بردارند. او گفت: مطمئنیم به پشتوانه مردم گام‌های اساسی برخواهیم داشت. عارف با بیان اینکه نگاه ما به دولت نگاه مشارکتی است و خود را موظف به همراهی با دولت می‌دانیم، افزود: اما درهمین‌حال، از جایگاه نظارتی مجلس حداکثر استفاده را خواهیم کرد. او گفت: در کنار اولویت‌های اقتصادی، مقابله با فساد را که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، در مجلس دنبال خواهیم کرد و مقابله با فقر، فساد و تبعیض جزء اولویت‌های ما در مجلس خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرد فراکسیون امید که نگاه به آینده داشته و دارای رویکرد هم‌گرایی حداکثری بین دلسوزان انقلاب است، با قدرت تشکیل شود. او گفت: در راستای دستیابی به این هدف گفتمان اصلاحات، شورای عالی ائتلاف فراگیر اصلاحات با اعتدالیون و بخش‌هایی از اصولگرایان که ما معتقد بودیم دلسوز نظام هستند و دغدغه‌شان با دغدغه ما یکسان است، ائتلاف کردند. ما به این ائتلاف افتخار می‌کنیم و شما مردم عزیز کشور، پاسخ مثبتی به این ائتلاف دادید. عارف افزود: در تهران مردم در پاسخ به این جهت‌گیری کاری کارستان کردند. برای اولین‌بار در تهران انتخابات مجلس یک‌مرحله‌ای شد و برای اولین‌بار در این استان یک جریان به طور کامل رأی آورد.

نگاه مردم تهران خاص تهرانی‌ها نیست

او گفت: ما مطمئن هستیم این نگاه مردم تهران خاص تهرانی‌ها نیست. این ظرفیت و جهت‌گیری مردم کشور در تمام استان‌هاست و امیدواریم با این رویکرد، مردم کشور و استان مرکزی در دهم اردیبهشت کاری کارستان کنند. عارف بیان کرد: تجربه گذشته می‌گوید در دور دوم انتخابات مشارکت کمتر می‌شود، ولی امیدواریم در این انتخابات این تجربه نیز اصلاح شود. در واقع همان جهش‌هایی که در دو انتخابات گذشته رخ داد، در فعالیت‌های سیاسی در جمعه پیش‌ِرو مورد نیاز است. او افزود: امید است همگان، دیگرانی را که انگیزه حضور در انتخابات پیش‌ِرو را ندارند تشویق به حضور در این صحنه کنند.

ما اصل رقابت را در پای صندوق‌های رأی پذیرفته‌ایم و مطمئن هستیم پیشرفت و تعالی کشور را می‌توان در پاسخ به صندوق‌های رأی دنبال کرد. او از مردم استان خواست انتخابات دور دوم را جدی بگيرند و به ‌عنوان یک تکلیف و کار ارزشی، برای قوی‌تر‌شدن ائتلاف امید و تبدیل اکثریت این ائتلاف در مجلس به اکثریت قاطع، در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

 عارف گفت: با این اقدام می‌توانیم در همکاری با سایر جریان‌ها و فراکسیون‌های مجلس به صورت جدی و مصمم راهی را دنبال کنیم که با حرکت در این راه میثاقی که با شما بسته‌ایم عملی شود. گفتنی است سیدمهدی مقدسی و علی ابراهیمی، نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات مجلس در استان مرکزی هستند. مقدسی نامزد حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب» است و ابرهیمی نامزد حوزه انتخابیه شازند.

پیام عارف به مردم اردبیل و  پارس‌آباد مغان

همچنین به دنبال لغو پرواز محمدرضا عارف به اردبیل به دلیل نامساعد‌بودن اوضاع جوی، منتخب اول مردم تهران و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان پیامی خطاب به مردم اردبیل و پارس‌آباد مغان صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: بسیار مشتاق بودم در ادامه سفرهای استانی به مناطق مختلف کشور برای دعوت مردم عزیزمان برای حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات و حمایت از اعضای لیست امید در این مرحله از انتخابات برای تجدید دیدار با شما عزیزان شجاع، غیرتمند و متعهد خدمتتان می‌رسیدم. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار بود امروز صبح به اردبیل، سرزمین قهرمانان و نام‌آوران، سفر کنم که متأسفانه به دلیل نامساعد‌بودن وضعیت جوی و لغو پرواز، سعادت دیدار با شما خوبان میسر نشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر این باورم که شما مردم وظیفه‌شناس اردبیل و پارس‌آباد مغان با درک شرایط کشور و منطقه، مانند دور اول حضوری پرشور در مرحله دوم انتخابات خواهید داشت و برای ادامه مسیری که از خرداد ۹۲ آغاز شده است، اصلاح‌طلبان و لیست امید را یاری خواهید کرد. این بیانیه می‌افزاید: ازاین‌رو امیدوارم برای تحقق شعارهای اصلاح‌طلبان، به‌ویژه عملیاتی‌شدن شعار رونق اقتصادی که با محوریت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد، اعضای لیست امید در استان اردبیل آقایان دکتر محمد فیضی و دکتر شکور پورحسین را که هر دو از چهره‌های خدوم، متعهد و پایبند به ارزش‌ها و گفتمان اصلاح‌طلبی هستند مورد حمایت قرار دهید. نامزد اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه اردبیل محمد فیضی و در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، شکور پورحسین است.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: