کد خبر: ۶۵۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۹۴۸
آه کشیدن گاه و بی‌گاه نشان از سلامتی و عملکرد درست ریه‌ها دارد و فواید بسیاری برای سلامتی دارد که کاهش آن بسیار خطرناک است.
آشنایی با فوایدبه طور متوسط افراد هر 5 دقیقه یکبار یا 12 مرتبه در یک ساعت آه می‌کشند و اگر تعداد دفعات آه کشیدن از این تعداد خیلی بیشتر یا کمتر شود، نشان‌دهنده برخی اختلالات است. به گفته محققان، میان فشار روحی و آه کشیدن رابطه‌ای معکوس وجود دارد. بدین صورت که با آه کشیدن میزان استرس و فشار روحی به شدت کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این آه کشیدن سبب کاهش خستگی و تسکین مشکلات و اختلالات روحی می‌شود. در واقع آه کشیدن‌های منظم نشان از عملکرد صحیح دستگاه تنفسی به خصوص ریه‌ها دارد و برای ادامه زندگی و تنفس به آن نیاز داریم. آه کشیدن نوعی نفس عمیق محسوب می‌شود که در سلامتی روحی و جسمی بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

هر آهی که می کشیم با تنفسی عادی شروع می‌شود و قبل از اتمام آن تنفسی دیگر به آن اضافه می‌شود، به همین دلیل مانند تنفسی عمیق ایفای نقش می‌کند. اگر آه نکشیم ممکن است به خون اکسیژن کافی نرسد و عملکرد سیستم گردش خون و دستگاه تنفسی کند می‌شود.

با آه کشیدن افراد از نظر روحی و احساسی بازسازی می‌شوند و انرژی‌شان افزایش پیدا می کند.
شفاآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: