کد خبر: ۶۵۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۱۵۶۴
بد نیست به مرور چند ضربه پنالتی باورنکردنی تاریخ فوتبال نیز بپردازیم؛ ضربه هایی که هرکدامشان قرار بود گل هایی ساده را رقم بزنند اما با پیچ و خم عجیبی در دنیای فوتبال ماندگار شدند.
بدون استثنا هر بار که داورها در هر مسابقه فوتبال با دست به نقطه پنالتی اشاره می کنند، هواداران تیمی که صاحب ضربه پنالتی شده اند به اندازه به ثمر رساندن یک گل، خوشحالی به خرج می دهند اما آیا واقعا فاصله نقطه پنالتی و تور دروازه همین قدر کوتاه است؟ حالا که در فوتبال اروپا همه از پنالتی اعجاب آور مسی- سوارز حرف می زنند، بد نیست به مرور چند ضربه پنالتی باورنکردنی تاریخ فوتبال نیز بپردازیم؛ ضربه هایی که هرکدامشان قرار بود گل هایی ساده را رقم بزنند اما با پیچ و خم عجیبی در دنیای فوتبال ماندگار شدند.

پنالتی پشت پا


ذیابِ عوانه، یک وینگر خوش استیل و تکنیکی از نسل جدید فوتبال امارات که یکی از تراژیک ترین لحظات فوتبال این کشور را ساخته است. این بازیکن عجیب 17 جولای 2011 با یک پنالتی عجیب به دنیا معرف شد. ذیاب در جریان مسابقه دوستانه امارات با تیم ملی لبنان و در شرایطی که تیمش پنج بر دو از حریف پیش افتاده بود؛ پشت توپ قرار گرفت و پنالتی اش را با پشت پا به درون دروازه حریف فرستاد؛ اتفاقی که موجبات تحقیر حریف را فراهم و عصبانیت سرمربی تیم ملی امارات را در پی داشت. ذیاب بلافاصله تعویض شد اما ویدئوی پنالتی اش ظرف یک هفته 3 میلیون بازدید در یوتیوب داشت.

عجیب ترین پنالتی های تاریخ فوتبال

گفته می شد او با جریمه هایی رو به رو خواهدشد اما عمرش به این جریمه ها قد نداد. عوانه بیست و یک ساله سپتامبر همان سال در مسیر بازگشت به خانه از محل تمرین، در یک تصادف جانش را از دست داد. لبنانی ها مسئولیت نفرین پدیده اماراتی را برعهده گرفتند!

شش بار تکرار شد!


یکی از عجیب ترین پنالتی های تاریخ فوتبال، در المپیک 2004 آتن اتفاق افتاده است. در نیمه دوم مسابقه، تونسی ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند و آن را به گل تبدیل کردند. اما داور مسابقه دستور به تکرار پنالتی داد. پنالتی تکرار شده نیز به گل تبدیل شد و بازیکنان قرمزپوش تونس گل را جشن گرفتند اما سوت داور دوباره به صدا درآمد تا پنالتی برای بار سوم تکرار شود. این پنالتی برای بار سوم نیز به تور دروازه رسید اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ بز هم دستور به تکرار پنالتی! گلر صرب ها بالاخره چهارمین تکرار ضربه را مهار کرد اما داور دوباره تصمیم گرفت سوت بزند و ضربه را تکرار کند. این دروازه بان روی پنجمین تکرار پنالتی هم واکشن خوبی نشان داد اما در ریباند گل خورد. طبعیتا همه بازیکنان می دانستند که ضربه دوباره تکرار خواهدشد. بله، این اتفاق افتاد. مهاجم تونس ششمین پنالتی اش را گل کرد و در کمال ناباوری این بار داور وسط زمین مسابقه را به نشانه پذیرفتن گل نشان داد.

اشک و لبخند


هنوز هم بسیاری از سنگربان ها در دنیای فوتبال نمی دانند که اثر گذاشتن روی یک پنالتی در پنالتی های پایان مسابقه به معنای مهار کامل آن نیست و تا لحظه ای که توپ هنوز از جریان بازی خارج نشده، همچنان خطر دروازه را تهدید می کند. در یک مسابقه در لیگ پایین فوتبال فرانسه، دروازه بان بعد از جلوگیری از ورود توپ به دروازه مشغول جشن گرفتن شد اما همان توپ ناگهان چرخید و به درون دروازه برگشت تا بازیکنی که تصور می کرد ضربه را از دست داده، ناگهان از روی زمین بلند شود و شادی کند. نمونه این اتفاق چندین بار در کشورهای دیگر دنیا نیز دیده شده است؛ وقتی که دروازه بان ها برای شادی عجله به خرج می دهند و تاوان تلخی را به خاطر این عجله می پردازند.

پرونده رومانی


«دروازه بان ها نمی توانند به ضربه پنالتی پشت کنند.» این قانون خاص دنیا فوتبال، موجب تکرار یکی از پنالتی های تاریخی فوتبال اروپا در کشور رومانی شده است. سه سال قبل در جریان مسابقه ویونتا که در جریان بازی نیز نه نفره شده و سه بر یک نیز از حریف عقب بود، در اعتراض به تصمیم داور زمین مسابقه را ترک کنند.

عجیب ترین پنالتی های تاریخ فوتبال

 هشت بازیکن این تیم از زمین بیرون رفتند، اما دروازه بان رموس دونالاچه در زمین باقی ماند و به پنالتی پشت کرد. او خیلی زود متوجه شد که اجازه قانونی این کار را ندارد و این بار تصمیم گرفت به پنالتی پشت نکند و رو به روی ضربه زننده قرار بگیرد اما هیچ واکنشی نیز به این توپ نشان ندهد. همان طور که تصور می شد، توپ به درون دروازه رفت و ویدئوی این صحنه نیز، سهم یوتیوب شد

هفته نامه همشهری جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: