کد خبر: ۶۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۱۴۳۲
«حقوق بازنشستگان»؛ تنها محور اصلی مذاکرات صحن علنی امروز مجلس نبود، بیرون پارلمان نیز بازنشستگان اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، در ششمین روزی که مجلس نهمی‌ها درحال بررسی لایحه بودجه سال 95 بودند، بیرون از ساختمان هرمی شکل پارلمان، عده ای از بازنشستگان فولاد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع کنندگان که پلاکاردهایی با مضمون کمک خواهی از نمایندگان در دست داشتند، تاکید می کردند مطالبه اصلی شان پرداخت به موقع مستمری، مزایا و حقوق بازنشستگی است.

علاوه بر بازنشستگان شرکت فولاد، آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز که خواستار تبدیل وضعیت قراردادی خود هستند در مقابل مجلس تجمع کردند.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز دقایقی در میان تجمع‌کنندگان حاضر شد و توضیحاتی درباره اینکه مشکل این بازنشستگان از محل اعتباراتی که در نظر گرفته شده حل خواهد شد، ارائه داد.

پس لرزه های این تجمع اما به صحن علنی مجلس هم کشیده شد، آنجا که منظری توکلی نماینده بافت و حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در تذکری بر حل مشکل بازنشستگان فولاد تاکید کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکرات عنوان کرد: امروز اراده مجلس و دولت این است که مشکل بازنشستگان خدوم و متدین فولاد حل شود.

توکلی: از تبعیض های ناروا بیزارم /تاکید لاریجانی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان

در همين حال صحن علنی مجلس هم با بحث بودجه ای پیرامون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همراه شد. بعد از پیشنهاد حسن کامران نماینده اصفهان در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به منظور کاهش اختلاف سطح و سایر کارمندان، توکلی با استناد به اصل 52 قانون اساسی در اخطاری گفت: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس تاکید کرده که در زمان بررسی بودجه نمی‌توانید قانون را تغییر دهید و مجلس باید به این اصل تمکین کند. نماینده تهران ادامه داد: بنده نیز از تبعیض ناروا بیزارم اما در زمان بررسی بودجه جای طرح این مسائل نیست چراکه این موضوع به تغییر قوانین دائمی کشور نیازمند است. 

علی لاریجانی رئيس مجلس نيز با وارد دانستن اخطار توکلي گفت که شورای نگهبان این ایراد را گرفته است که در زمان بررسی بودجه نباید قوانین دائمی را تغییر داد.

وي همچنین به دیدارش با کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره و اظهار کرد: حتما باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود اما برای این همسان‌سازی نباید منابع را دستکاری کرد. از این رو به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد می‌دهیم که در برنامه ششم این مشکل را حل کنند تا نگرانی بازنشستگان کشور برطرف شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باز نشسته ناتوان
United Kingdom
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
بزک نمیری بهار مییاد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: