کد خبر: ۶۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
تعداد بازدید: ۱۱۵۴
رئیس‌جمهور در مانور بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد و با این روز تاریخی یك توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یكشنبه در مانور بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با تبریك و تهنیت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به ملت بزرگ ایران بویژه فرماندهی كل نیروهای مسلح افزود: قبل از آنكه وارد سخن شوم لازم می دانم همه ما به روح بلند امام بزرگوارمان رضوان الله تعالی علیه و همه شهیدانمان، شهیدان نیروهای مسلح و بویژه شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران و بویژ‍ه در دفاع مقدس به روح بلند همه آنها درود بفرستیم.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: در آغاز انقلاب و ماه های اولیه پیروزی انقلاب در هفته های پایانی سال 57 و آغاز سال 58، جامعه و كشور ما با یك توطئه‌ای روبرو بود كه ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا كرده بود، گروهک‌هایی كه خود را انقلابی می نامیدند و می‌خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استكبار جهانی كه گاهی از حلقوم آنها و برخی از فریب‌خورده‌ها سخن خود را اعلام می كرد، موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود. 

رئیس شورای عالی امنیت ملی اضافه كرد: با این استدلال كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یك ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.

روحانی یادآور شد: كسی كه با درایت تمام در برابر این توطئه كه علیه اقتدار ملی بود، توطئه ای كه علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، ایستادگی كرد،امام بزرگوار حكیم و شخصیتی كه با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می دید و در برابر آن با قدرت موضوع گیری می كرد، بود.

وی اظهار داشت: امام در آن ایام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد و اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابانهای تهران و همه شهرهایی كه ارتش در آنجا حضور داشت ارتش به خیابان آمد و شعار سر داد ارتش فدای ملت كه مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می دادند ملت فدای ارتش.

روحانی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به کل ملت تعلق دارد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نه ارتش جناحی است و نه ارتش حزبی و ارتش هیچ قوم و گروهی نیست، بلکه ارتش نظام اسلامی و ارتش ملت ایران است. ارتش ایران از ملت، نظام، قانون و حیثیت منافع ملی ایران دفاع می‌کند.

ادامه دارد ...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: