کد خبر: ۶۵۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايلام گفت: با توجه به شرايط بهداشتي موجود در عراق، مسافراني كه از اين كشور وارد ايران مي شوند بايد چند علائم و نشانه بيماري ها را جدي بگيرند.
دكتر راضي ناصري فر اظهار كرد: اين افراد بايد علامت هاي مهمي چون هر نوع خونريزي داخلي و بيروني، تب، تنگي نفس، اسهال و استفراغ را جدي بگيرند و در صورت داشتن اين علائم هر چه سريعتر به مراكز درماني مراجعه كنند.
وي افزود: هم اكنون 10 نيروي بهداشتي به صورت شبانه روزي در پايگاه بهداشتي پايانه مرزي مهران مستقر هستند و از افراد داراي چنين علائمي نمونه گيري مي كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك فرد را به مراكز درماني ارجاع مي دهند.
ناصري فر يادآور شد: در اين غربالگيري ها بيشتر بيماري هاي واگير و مسري چون آنفلوآنزا، سل، مالاريا، سالك، سرخك مد نظر است و تاكنون موارد متعددي از اين بيماري ها در ميان بيماراني كه از سفر عراق به كشور بازگشته اند، شناسايي و مورد پيگيري درماني قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: البته عمده نمونه گيري ها مربوط به مسافران تابعه كشور عراق است كه از طريق مرز مهران وارد خاك ايران مي شوند و قبل از ورود به كشور از آنها نمونه گيري، آزمايش و چكاب به منظور پيشگيري از ورود عوامل بيماري زا انجام مي شود.
رئيس مركز بهداشت ايلام در مورد نظارت و كنترل سلامت كاروان هاي زيارتي نيز گفت: قبل از ورود اعضاي هر كاروان به داخل كشور در خصوص مشاهده علايم بيماري در ميان زائران از رابط و مسئول كاروان ها سئوالاتي پرسيده مي شود و در صورت تاييد بيماري در هر يك از اعضاي كاروان، از فرد بيمار نمونه گيري و آزمايش انجام مي شود و در صورت تاييد بيماري، از طريق ارجاع به مراكز درماني تحت مداوا قرار خواهند گرفت.
شفاآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: