کد خبر: ۶۵۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۷۶۵
پدر یک دانش آموز ششم ابتدایی با ارائه اسنادی مدعی شد فرزندش به خاطر تنبیه شدید بدنی معلم در کلاس درس مجروح شده است.
جواد زنگویی افزود: عصر شنبه گذشته وقتی فرزندم از مدرسه به خانه بازگشت با دیدن سرووضع خون آلود او آشفته و نگران شدم ابتدا فکر کردم شاید یکی از دانش آموزان او را کتک زده است اما پسرم گفت: معلم مدرسه در حضور دیگر دانش آموزان کلاس طوری او را تنبیه کرده که  دستان خودش نیز خون آلود شده است.
 
وی ادامه داد: برای پی گیری موضوع به مدرسه و آموزش و پرورش ناحیه یک رفتم که مسئولان عنوان کردند: «ماجرا را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنید.» من هم شبانه به پزشکی قانونی و کلانتری رفتم تا ضمن طرح شکایت و طی مراحل قانونی، از مسئولان بخواهم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث خطرناکی در کلاس درس اقدامی شایسته انجام دهند.

تنبیه وحشیانه بدنی دانش آموز مشهدی ابتدایی در کلاس درس
 
دانش آموز مجروح نیز که 12سال سن دارد درباره چگونگی وقوع این حادثه تاسف بار گفت: «زنگ دوم بود که ناگهان صدای خنده دانش آموزان هنگام تدریس معلم به  گوشم رسید.
 
در همین حال یکی از همکلاسی هایم گفت: آفتاب نور ساعت تو را روی پیراهن معلم انداخته است! من هم بلافاصله سعی کردم ساعت را از دستم باز کنم ولی با چرخاندن بند ساعت، دوباره نور آن روی پیراهن معلم افتاد و بچه ها خندیدند.»
 
علی زنگویی ادامه داد: در این لحظه معلم خطاب به من گفت: بیا بیرون کارت دارم! وقتی کنار معلم رفتم ناگهان او با لگدی که زد مرا به انتهای کلاس پرت کرد و پس از آن هم درحالی که می گفت: استخوان هایت را خرد می کنم! مگر من با تو شوخی دارم!! به شدت کتکم زد!
 
پس از آن هم از من خواست تا در کنار در ورودی کلاس بنشینم اما وقتی زنگ تفریح خورد گفت: دستان من خونی شده است تو هم برو دست و صورت خودت را بشوی!
 
این دانش آموز کلاس ششم ابتدایی عنوان کرد: دیگر می ترسیدم به کلاس درس بروم  و پس از این که دست و صورتم را شستم 2 زنگ آخر را در کنار ناظم مدرسه ماندم و به کلاس نرفتم.
 
با اعلام شکایت پدر این دانش آموز، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و توسط ماموران کلانتری رسالت مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت.

جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
هفته گذشته یکی از دانش اموزان سر یکی از معاونین مدرسه راشکسته بود از ترس آبروریزی هیچی به دانش اموز نگفت .فرق نمی کنه خشونت از هر طرفی که باشه محکوم هست . باید در اموزش وپرورش ساختاری باشد که ارتکاب هر عمل ناشایست آثار خود را داشته باشد .
اگر کسی مرتکب جرمی شد متناسب تنبیه شود ای کاش دیگر جرم ها هم به همین اندازه مورد توجه قرار گیرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
سلام بنده کاراین معلم راتایید نمی کنم فقط یک سوال دارم واقعا چرا بلاهایی که بعضی دانش آموزان سر معلم ها واموال مدرسه میارن اینقدررسانه ای نمی شودوهیچ قانونی هم دراین موارد نداریم درصورتی که دربعضی ازکشورهای اروپایی اولیا دانش آموزان به خاطر بی انضباطی وآسیب رساندن به اموال مدرسه دردادگاه جریمه می شوند
فرهنگی
-
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
هفته پیش یه معلم زیردیوار موند در سیستان وبلوچستان وبه خاطرنجات دانش اموزان جون خودشو از دست داد.در این قضیه مقصر کیست.همه مردم ایران می دانند با این وزیری که اموزش وپرورش داره کیفیت اموزشی ووضع انضباطی مدارس خیلی بد شده .خب وقتی معلمان 6 ماه حقوق نگیرند .دچار تنش عصبی می شوند.مگه ادم نیستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
خوب نزنش آقا ولش کن ....درس نخوند به جهنم مثلا اگه بخونه چی به ما میرسه ....ولشون کنید ...باباشون اندازه کافی واسشون میدزده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
1
دانش آموزان آزاد هرکاری کنند ولی معلم باید بسوزد وبسازد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
مسخره كردن معلم خيلي زشت است از زماني تنبيه برداشته شده احترام به پدر مادر هم ازبين رفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
اونای که با بی شرمی و وقیحانه این تنبیه را وحشیانه می دونندیک هفته بروند تو کلاس درس و ببینند با قربون صدقه رفتن و التماس و خواهش می تونند دانش آموزبی انضباط و شرور که هیچ علاقه ای به درس ومشق ندارد؛ را ساکت کند یا خیر آنوقت بیاد اینگونه نظر بدهد. آیا می دانید تا حالا چند نفراز معلمان از سوی دانش آموزان مورد ضرب و شتم ,هتاکی وحتی کشته شد ه اند , نمونه اش را اخیرا" در یکی از مدارس مشهد دیدید یا شنید ید که با چاقو معلم بد بخت را کشتند.!!! این قدر خبر ساز نشد!وقتی تنبیه ممنوع است , اخراج از کلاس قدغنه ؛ می فرستی دفتر برای رسیدگی جواب نمی ده , یعنی عوامل اجرایی مدارس ابزاری برای پیشگیری ندارند . وقتی اولیا شون دعوت می کنی یا کار دارند یا اهمیبت نمی دهند یا اصلا" نیستند !! شما بگید معلم باید چکارکنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
باسلام به ببیند گان عزیز منم یک معلم هستم برای همه اقشار مملکت خودم متاسفم که بی عدالتی درهمه زمینه ها بی داد میکند وبه خاطر معضلات موجود درجامعه است از زمانی که دانش آموزی سالاری رواج یافت این مشکلات هم به وجود آمده ومعلم آن ارزش واعتبار خود را از دست داده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
خیلی ازمعلمها به خاطر کمی حقوق وپرداخت نشدن اضافه کاری مجبورند شغل دوم داشته باشند به همین خاطر سر کلاس بی حوصله وبی رمق وزود عصبانی می شوند......خدا روشکر دانش آموز مثل قدیما تنبیه شده....من الان اضافه کاری دو سالمو هنوز نگرفتم......
خانم معلم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
1
من هم یه معلم هستم.بسیار زیااااد با دانش آموزانم صمیمی هستم به حدی که بچه ها به شدت بهم علاقه دارند و با این همه صمیمیت تا حالا اتفاق نیفتاده که کوچکترین بی احترامی نسبت به من انجام بدن.درسته کار با بچه ها مخصوصا بچه های دوره ابتدایی کمی سخت هست اما تا جایی که میدونم با یه داد کوچیک هم میشه باهاشون برخورد کرد.صد در صد با تنبیه بدنی مخالفم حالا به هر دلیلی که میخواد باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
بنده به عنوان یک پیشکسوت فرهنگی ودانشگاهی وکسی که عملا سر کلاس درس بودم / انقدر اکثر دانش اموزان / چه ابتدایی وچه دبیرستانی از نظر خانوادگی/فرهنگی / تربیتی واخلاقی بی ادب وبی تربیتند که انگار فقط آمدند اموزشگاه تا آموزشگاه را به هم بریزند واگر توانستند معلم را به تمسخر بگیرند وبخدندن وبعد هم بگویند من که نبودم / 10 درصد در اتفاقات معلمین و...مقصر.هستند و 90 درصد والدین ودانش آموزان این را من به عنوان یک پیشکسوت با سابقه 36 سال خدمت میگویم و.....
مهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
2
چرا وقتی که دانش اموزانی مثل این اعمال ناهنجاری در مدرسه انجام میدهند دولت و وزارت اموزش و پرورش و مجلس اسلامی قانونی نمی گذارند که دستکم تا یک سال از مدرسه اخراج شوند

در دبیرستان پسرانه شاید هر روز 10تا20 چاقو یا تیزبر و پنجه بوکس از بچه ها گرفته می شود

چرا قانون با این افراد بی تربیت برخورد نمی کند

وقتی هم به معلم توهین میشود و معلم برخورد میکند معلم بنده خدا رو اخراج یا ابروی معلم را می برند

این کارها فقط فقط ایجاد بی انگیزگی در معلمین را در پی دارد

فقط باید گفت که جامعه با این تربیت خرابی که والدین از بچه ها می کنند به سمت نابودی و ناامنی خواهد رفت

نتیجه این کار افزایش قتل و دزدی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در پی دارد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: