کد خبر: ۶۵۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
تعداد بازدید: ۴۵۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با تلاشهای صورت گرفته اكنون كشور در شرایط و مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گرچه در گذشته مشكلاتی داشتیم اما باید از فضایی كه در بحث هسته ای به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت كشور به شایستگی استفاده كنیم.
رئیس مجلس:كشور در شرایط و مسیر پیشرفت قرار گرفته استعلی لاریجانی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: با وجودی كه آمریكا در برنامه هسته ای شیطنت هایی می كند اما ایران با دقت كار را به جلو می برد و از این فضا برای پیشرفت كشور بهره می گیرد.
وی بیان كرد: همه نظرات مختلف در این مساله به یك برآیند رسیده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را مورد عنایت قرار داده اند، باید مراقبت كنیم كه آمریكاییها سواستفاده نكنند و تا جایی كه ممكن است شرایط را به سمتی سوق دهیم كه سبب رونق كسب و كار در كشور شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری كردند از این شرایط برای رونق تولید در كشور بهره گیریم، اكنون كه بسیاری از تحریم ها برداشته شده و مشكلات بانكی نیز تاحدودی حل شده و این روند ادامه دارد و صادرات نفت به یك میلیون و 700هزار بشكه كه با میعانات گازی به دو میلیون و 300 هزار بشكه می رسد یك فهمی را در كشور ایجاد كرده كه به توسعه و رونق تولید روی آوریم.
وی افزود: دولت و مجلس هم به این نتیجه رسیده اند كه برای توسعه كشور سرمایه گذاریها به سمت تولید و اقتصاد بومی سوق پیدا كند.
لاریجانی با اشاره به طرح مشكلات و مسائل سیستان و بلوچستان از سوی مسئولان این استان گفت: افق های مشتركی در بیانات مسئولان این استان وجود دارد ما نیز برای امنیت و سرمایه گذاری ویژه در این استان اولویت قائلیم .
وی اظهار داشت: با توجه به مسائل موجود داخلی و صحنه های بین المللی نگاه ما گام برداشتن در حوزه اقتصاد است و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اولویت نخست كشور اقتصاد است.
وی با بیان اینكه در چند سال گذشته دچار ضعف در منابع بودیم گفت: پارسال نسبت بودجه جاری با عمرانی اندك بود، عدم توازن در كلیت بودجه كشور وجود دارد چون بخش اداری ما هزینه بر است.
وی اضافه كرد: درست است كه بودجه عمرانی سال 95 تقویت شده اگر قرار است شرایط به سمت فضای رونق تولید پیش برود باید شرایط را فراهم كنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مزیت های خوبی دارد باید روی آنها دست گذاشت، راه آبی و دسترسی به آبهای آزاد یكی از مزیت های بزرگ این استان است و برخی كشورها مانند چین و هندوستان تمایل به سرمایه گذاری دارند و امنیت خیلی خوبی در این استان حاكم است كه از نیروهای امنیتی و انتظامی به ویژه سپاه پاسداران قدردانی می كنم.
وی ادامه داد: همسایگی با چند كشور از دیگر مزیت های سیستان و بلوچستان است باید شرایط را به گونه ای فراهم كنیم كه صادرات بر این منطقه سایه بیندازد زیرا كشورهای همسایه نیاز به كالاهای تولیدی ما دارند و باید به این سمت حركت و شرایط را برای صادرات فراهم كنید.
لاریجانی ادامه داد: تلاش همه این است كه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان انجام شود قبول داریم كه تاخیر بوده است اما همه همت دارند كه این طرح به سرانجام برسد.
وی افزود: موضوع آب از دیگر مسائلی است كه كل كشور در شرایط خاصی از این لحاظ قرار دارد به همین سبب بودجه قابل توجهی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده و باید این بخش تقویت شود برای مهار آبهای مرزی نیز بودجه كلانی گذاشته شده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به منظور حضور در جمع بسیجیان شركت كننده در مانور امنیتی پیامبر اعظم(ص) و دیدار با مسئولان به زاهدان سفر كرده است.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: