کد خبر: ۶۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۷۰۹
یک فوق‌تخصص ریه گفت: آمبولی ریه، انسداد عروق ریوی توسط لخته (خون یا چربی) است که می‌تواند کشنده باشد.
از دکتر داوود عطاران درباره آمبولی ریه گفت: با وجود اینکه این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است، اما می‌تواند شدید، خطرناک و کشنده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این بیماری که در همه سنین دیده می‌شود و در افراد مسن شایع است، با تشکیل لخته‌ در پاها و حرکت در سیستم سیاهرگی از قسمت راست قلب وارد جریان خون و ریوی می‌شود. خوشبختانه این بیماری در بیشتر موارد ضعیف بوده و به صورت مزمن با پرتاب لخته همراه است، اما در موارد شدید بسیار خطرناک است.

وی سه عامل خطر این بیماری را کند شدن جریان خون، افزایش انعقادپذیری در وریدهای قلب و تروما و آسیب‌های وارده به اندام‌ها برشمرد و افزود: بی‌حرکتی، استراحت‌های طولانی،‌ علل ژنتیکی و ارثی، بیماری‌هایی نظیر سرطان و بارداری مثال‌هایی در این مورد است.

عطاران در ادامه به بیان عوامل بالینی آمبولی ریه پرداخت و خاطرنشان کرد: تنگی نفس، درد در قفسه سینه و خلط از مهم‌ترین عوامل این بیماری است که با آزمایش خون و سی.تی.اسکن قابل تشخیص است.
شفاآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: