پدال نوشت: "شما باید به قوانین محدودیت سرعت احترام بگذارید”، این را Domenico Schiattarella رئیس گروه رانندگان لمانز، ایندی و فرمول 1 به ما میگوید. امیدواریم که لحظات خوبی را با مزراتی لوانته در زمینهای مشهور بالوکو داشته باشیم. دومنیکو میگوید: "دنبالم بیایید!”
از دنیای زیر کاپوت هم بگوییم. زیر کاپوت پیشرانهی 3 لیتری 6 سیلندر توئین توربو جا خوش کرده که دو خروجی متفاوت دارد: 345 اسب بخار و 500 نیوتنمتر گشتاور و یا 424 اسب بخار با 580 نیوتنمتر گشتاور. من نسخهی قدرتمندتر و همچنین نسخهی دیزلی که به ایالاتمتحده راه نمییابد را راندم. قدرت پیشرانهی حجیمتر از طریق گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود. اکثر مواقع 100 درصد نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. هر وقت شرایطی به وجود آید که نیاز به کشش زیاد باشد، 50 درصد گشتاور میتواند به چرخهای جلو انتقال یابد. در رانندگی عادی و بسته به اینکه کدامیک از 4 حالت رانندگی را انتخاب کرده باشید، 20 درصد نیرو به جلو انتقال مییابد درحالیکه در اکثر حالات چرخهای جلو تنها 10 درصد گشتاور را دریافت میکنند. مازراتی شتاب صفرتا صد را 5 و 5.8 ثانیه اعلام کرده و بله با اکثر گشتاوری که به چرخهای عقب منتقل میشود لوانته دریفت هم خواهد کرد.
لوانته از آلومینیوم در ساب فریم جلو (توضیح مترجم: ساب فریم چارچوبی حمایتکننده درجایی است که پیشرانه یا سیستم تعلیق به همدیگر و یا به شاسی ارتباط پیدا میکنند)، ضربهگیرها و درهای بدون چارچوب بهره برده است. مزراتی ادعا می کند که نتیجه این شده که لوانته 150 کیلوگرم سبکتر و 20 درصد مستحکمتر از گیبلی است. مزراتی نگفته که وزن خودرو چقدر است اما من حدس میزنم که حدود 1995 کیلوگرم باشد. همانند گیبلی، سواری لوانته سبکتر از آن چیزی که هست احساس میشود. لوانته تقسیم وزن 50/50 دارد، چیزی که برای یک شاسیبلند موتور جلو چیز آسانی نیست. این تقسیم وزن باعث میشود که خودرو حس اسپورت و بالانس شده داشته باشد. صحبت از عملکرد اسپورت شد، سیستم تعلیق از بازوهای A دوبل در جلو و 5 اتصالی در عقب بهره میبرد. حدستان چیست؟ لوانته سواری عالیای دارد. بسیار اسپورت تر از آن چیزی که من حدسش را میزنم.
منبع: motortrend