کد خبر: ۶۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۹۸۱
روحانی در مراسم روز ملی هسته‌ای:
فکر افراطی به دوست خود هم اعتماد نمی‌کند / اعتدال می‌گوید نه به دیگران اعتماد کنید و نه بدبین باشیدرئیس جمهور گفت: در فکر افراطی هیچ گاه نباید با آژانس بین المللی انرژی اتمی مذاکره و یا با سازمان ملل همکاری کرد؛ حتی فکر افراطی به ما می گوید به هیچ کس اعتماد نکنیم؛ فکر افراطی به ما می گوید به همسایگان و حتی دوستان هم اعتماد نکنید اما اندیشه اعتدالی به ما می گوید رویکرد ما رویکرد معتدلی باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم رونمایی از  12 دستاورد هسته‌ای با تبریک فرارسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، گفت: 20 فروردین امسال حال و هوای دیگری دارد، زیرا امسال در شرایط جدیدی این روز را جشن می‌گیریم که حق ملت ایران در فناوری هسته‌ای از سوی مجامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود:‌ امسال 20 فروردینی هست که جهان به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای ایران اعتراف کرده و امسال 20 فروردینی است که دنیا همکاری با ایران را در زمینه فناوری هسته‌ای آغاز کرده است.

موفقیت دیپلمات‌هایمان در تاریخ ثبت می‌شود

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه سال 94 سالی تاریخی و به یادماندنی برای ملت ایران و حتی در تاریخ دیپلماسی جهان خواهد بود، اظهار داشت: سال گذشته سالی بود که به جهانیان اعلام کردیم باید به قدرت نرم، بیش از قدرت سخت توجه داشت؛ سالی بود که همه جهانیان دیدند منطق، استدلال و میز مذاکره بر قدرت و فشار پیروز است.

روحانی اضافه کرد: ‌بی‌تردید موفقیت دیپلمات‌های کشورمان در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از مهمترین روزهای دیپلماسی کشور ثبت خواهد شد چرا که مردم ما در سایه اعتدال آن را به ثمر رساندند.

وی با بیان اینکه اعتدال به ما می‌گوید نه همه جا به دیگران اعتماد کرده و نه همه جا به دیگران بدبین باشید، تصریح کرد: ‌اعتدال به ما می‌گوید این چنین نیست که همه مسائل صرفا با مذاکره حل شود اما این چنین هم نخواهد بود که با مذاکره نتوانیم هیچ یک از مسائل مهم را به ثمر برسانیم.

در فکر افراطی نباید با آژانس مذاکره یا با سازمان ملل همکاری کرد

رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که روزگار ما روزگار همه چیز است و از همه ابزار و وسائل‌مان باید به خوبی و درستی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد:‌ افراط همه جا برای ما مضر است به ویژه در اندیشیدن و فکر کردن و بزرگترین خطر را برای جامعه می‌آفریند.

روحانی با بیان اینکه در فکر افراطی هیچ گاه نباید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکره یا با سازمان ملل همکاری کرد، ابراز داشت: حتی فکر افراطی به ما می‌گوید به هیچ کس اعتماد نکنیم؛ فکر افراطی به ما می‌گوید به همسایگان و حتی دوستان هم اعتماد نکنید اما اندیشه اعتدالی به ما می‌گوید رویکرد ما رویکرد معتدلی باشد.

وی اضافه کرد:‌ رویکرد اعتدالی می‌گوید هم با دنیا باید حرف بزنیم و هم باید برای خود اتکایی تلاش کنیم؛ علاوه بر آن هم به فناوری خودمان تکیه کنیم و هم برای پیشرفت فناوری با دنیا تعامل کنیم.

شدنی است که در یک کاری انسان به این نتیجه برسد اما با چه هزینه‌ای و در چه مدتی. ممکن است یک نوجوان بگوید من نیازی به مدرسه و معلم و استاد ندارم. خودکفایی و خوداتکایی. به خودم باید متکی باشم. خودم می‌نشینم و فکر می‌کنم حتی اگر کتاب بردارم به نوشته دیگری اتکا کردم. این تفکر افراطی است.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه ما هم باید خود تلاش کنیم و هم از تجربه دیگران استفاده کنیم و با دیگران در حال تعامل باشیم، عنوان کرد: مگر امروز که ده‌ها کمپانی کنار هم با ایجاد یک شرکت بزرگ و واحد کار را شروع می‌کنند مگر عقل‌شان را از دست داده‌اند. یک کمپانی در موتور ماشین پیشرو است‏، یک کمپانی در بدنه یکی در بازاریابی همه با هم ماشین ارزان‌تر با کیفیت بهتر و با بازار عمیق‌تر ایجاد می‌کنند و جنس خود را صادر می‌کنند.

اعتدال اساس پیشرفت یک ملت است

روحانی با تاکید بر اینکه اعتدال اساس پیشرفت یک ملت است، بیان کرد: اسلام بنایش بر اعتدال است. قرآن هم می‌گوید «و کذالک جعلناکم امه وسطا» ما امت وسط هستیم و اعتدال را می‌پذیریم و پذیرفته‌ایم. با اعتدال، با هزینه‌ای کمتر و از طریقی مستقیم‌تر و کوتاه‌تر به هدف می‌رسیم. اعتدال یعنی رویکرد ما نسبت به جهان رویکردی میانه و متوازن باشد.  

مبنای ما با 1+5 براساس راستی‌آزمایی است

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم صد در صد به دیگری اعتماد کنیم و نمی‌توانیم هم صد در صد نسبت به کسی بدبین باشیم، یادآور شد: در همین موافقت هسته‌ای ما با دنیا نه بنای ما در مقابل 1+5 بر مبنای اعتماد صد در صد به دنیا است و نه آنها بنایشان با ما چنین است. مبنای آنها با ما راستی‌آزمایی است و مبنای ما با آنها نیز راستی‌آزمایی است

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قدم به قدم با نظارت دقیق کار را پیش می‌بریم، گفت: ما در زندگی شخصی‌مان هم همین هستیم شما با دوست صمیمی خود نیز این چنین هستید. کلام رفتارش مورد پایش شماست. به دوست صمیمی می‌گوئید ما از شما گله داریم که چرا این چنین گفتی و کردی. ما همیشه در حال نظارت دقیق بر هم هستیم.

روحانی ادامه داد: مگر می‌شود گفت من نسبت به دیگر کشورها چشم‌بسته چک سفید می‌دهم. بدون توجه و نظارت ما باید در مقام عمل اعتمادآفرینی کنیم.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: