کد خبر: ۶۵۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
تعداد بازدید: ۵۴۰
رقابتهای انتخابی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در حالی ۲۷ فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که این مجموعه ورزشی، در همین روز میزبان دربی پرهیاهوی تهران نیز خواهد بود.
یک تیر و دو نشان در ورزشگاه آزادی فدراسیون کشتی خواسته یا ناخواسته برای برگزاری رقابتهای انتخابی تیمهای ملی، روز جمعه ۲۷ فروردین ماه را تعیین کرد تا تکلیف مدعیان ۶ وزن کشتی آزاد و فرنگی برای رسیدن به المپیک روشن شود. این در حالیست که سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نیز از مدتها پیش اعلام کرده بود دربی بزرگ پایتخت راس ساعت ۱۷ همین روز برگزار می شود.

این همزمانی و تقارن در ابتدا نوعی تداخل و ناهماهنگی را در ذهن ایجاد می‌کند اما با توجه به ساعت برگزاری این دو رویداد مهم در رشته‌های پرطرفدار فوتبال و کشتی، این اتفاق شاید تبعات مثبتی نیز داشته باشد.

رقابتهای انتخابی تیمهای از ظهر روز ۲۷ فروردین آغاز می‌شود و تا راس ساعت ۱۶ به اتمام می رسد این در حالیست که درب سالن ۱۲ هزار نفری آزادی صبح این روز بروی علاقمندان به کشتی باز است و آنها می توانند بصورت رایگان شاهد پیکارهای انتخابی باشند. سوت آغاز دربی پایتخت نیز راس ساعت ۱۷ زده می شود که این زمان با توجه به اتمام کشتی ها می تواند فرصت خوبی برای هواداران این دو رشته باشد تا در یک روز شاهد مسابقات پر هیجان و مهمی در عرصه ورزش ایران باشند.

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی با توجه به همزمانی این دو رویداد ورزشی مهم به خبرنگار مهر گفت: بدیهی است تاریخ تعیین شده برای انتخابی تیمهای ملی تغییر نخواهد کرد چراکه زمان برگزاری کشتی‌ها هیچ تداخلی با دربی تهران ندارد. ضمن اینکه این مساله می تواند یک روز خوب و جذاب ورزشی را رقم بزند تا ورزش‌دوستان با حضور در ورزشگاه آزادی بتوانند ابتدا شاهد جدال کشتی باشند و سپس به استادیوم اصلی رفته و از نزدیک دربی پایتخت را تماشا کنند.

 با توجه به اظهارات سخنگوی فدراسیون کشتی می توان دریافت که این مساله بر حجم تماشاگران حاضر در سالن مسابقات کشتی نیز تاثیر گذار خواهد بود چراکه تعداد زیادی از فوتبال دوستان را تا آغاز دیدار استقلال و پرسپولیس به سالن ۱۲هزار نفری و تماشای کشتی‌های انتخابی سوق می دهد. پس نه تنها دلیلی برای تغییر زمان رقابتهای انتخابی زا سوی فدراسیون کشتی وجود ندارد بلکه این همزمانی می‌تواند بر تعداد تماشاگران نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و پس از مدتها خیل عظیمی از تماشاگران را به نظاره کشتی تشویق کند.

 مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: