کد خبر: ۶۵۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
تعداد بازدید: ۵۲۵
سفیر ایران در باکو خبر داد:
سفیر ایران در باکو از برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و روسیه در ١٩ فروردین ماه و در باکو خبر داد و گفت: اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان 17 فروردین در رامسر برگزار می شود.
نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان ١٩ فروردین در باکو/ اجلاس وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه ١٧ فروردین در رامسرمحسن پاک‌آیین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: نیمه دوم فروردین شاهد فعال شدن دیپلماسی منطقه ایران خواهیم بود و در این ایام برگزاری اجلاس سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران‏، ترکیه و آذربایجان در رامسر، اجلاس سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران، آذربایجان و روسیه در باکو و اجلاس معاونان وزرای کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو نشانگر توجه کشورهای منطقه برای توسعه روابط و همکاری‌های چند جانبه است.

وی گفت: اجلاس سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان که در تاریخ 17 فروردین (5 آوریل) در رامسر برگزار می‌شود، گام مهمی برای توسعه روابط و همکاری‌های سه کشور جهت مبارزه با تروریسم بین‌المللی، حمل و نقل وترانزیت کالا و تقویت همکاری‌های تجاری اقتصادی خواهد بود.

سفیر ایران در باکو تاریخ اجلاس وزرای امور خارجه ایران، آذربایجان و روسیه در باکو را 19 فروردین (7 آوریل) اعلام کرد و گفت برای اولین بار است که چنین اجلاسی برگزار می‌شود و نشانگر اراده سه کشور برای یافتن بسترهای جدید برای همکاری به خصوص در حوزه‌های ترانزیت، تجارت و انرژی و همچنین ایفای نقش برای حفظ صلح و ثبات در منطقه است.

پاک‌آیین با اشاره به حضور ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه و نماینده ویژه کشورمان در امور دریای خزر در اجلاس ویژه این دریا در باکو را نیز حرکتی در جهت تدوین رژیم حقوقی دریای خزر دانست و ابراز امیدواری کرد که تداوم این رایزنی‌ها موجب توافقات بیشتر برای تامین منافع کشورهای این حوزه باشد.

وی کشورهای ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان را دارای نقش تعیین‌کننده در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و تامین امنیت و ثبات خواند و افزود: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه با هدف تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های حمل ونقل، انرژی، تجارت و امنیت منطقه‌ای اقدامی ضروری به نظر رسیده و یک ابتکار مهم دیپلماتیک تلقی می‌شود.

سفیر ایران در باکو روابط کشورمان با سه کشور روسیه، آذربایجان و ترکیه را رو به رشد توصیف کرد و گفت: علاوه بر همسایگی‏، سابقه تاریخی، تمدنی، فرهنگی و دینی مشترکات فراوانی بین چهار کشور وجود دارد و همگرایی بین ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان می‌تواند سبب افزایش نقش منطقه‌ای و بین‌المللی این کشورها شود.

منبع:ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: