کد خبر: ۶۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۴۹۹
«آغاز انقلاب در بخش گردشگری، سرعت در احداث موزه‌ها، ساماندهی محوطه‌های تاریخی و فرهنگی و گرفتن تسهیلات و رشد در عملکرد انتشارات سازمان میراث فرهنگی از جمله‌ اتفاقات خوبی است که به قول مسئولان این سازمان، سال 94 با آن‌ها شیرین شدند.»
شیرینی‌هایی که تلخی‌های میراثی را از یادها بردسه حوزه‌ی میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری 365 روز در سال 94 را پشت سر گذاشت، روزهایی که هر از چند گاهی لبخندها و اشک‌هایی را بدرقه راه دوستداران، مسئولان و علاقمندان این سه حوزه‌ی فرهنگی و تاریخی می‌کرد.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ابتدا از شیرینی‌های 94 سخن می‌گوید و مهمترین آن را اجرای برجام به عنوان مهمترین اتفاق سال 94 عنوان می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سال 94 هیچ اتفاق تلخی را تجربه نکرده است، معتقد است: هر چیزی که در سال 94 داشتیم، شیرینی بوده است.

او اجرای برجام را مهم‌ترین اتفاق سال 94 می‌داند و بیان می‌کند: سازمان میراث فرهنگی نیز در کار خود توانست دستاوردهای خوبی داشته باشد. این سازمان توانست از صندوق توسعه ملی حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل هتل‌ها بگیرد.

وی معافیت مالیاتی 5 ساله و 10 ساله برای مناطق مختلف و ارائه تسهیلات در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات مثبت و شیرین در حوزه گردشگری می‌داند و تاکید می‌کند: «ما فکر می‌کنیم سال 94 انقلاب در بخش گردشگری استارت خورده است.»

*خبرنگاران به شیرینی‌های میراثی توجه کنند

معاون رئیس جمهور در ادامه اکثر قدم‌هایی که در طول سال در حوزه‌ی میراث فرهنگی برداشته شده بود را جزو شیرینی‌های 94 در این بخش می‌داند.

او می‌گوید: ساماندهی اماکن فرهنگی و تاریخی، سرعت در احداث موزه ها، راه‌اندازی انجمن‌های میراثی و راه‌اندازی هیات‌امنای موزه‌ها و بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی، مواردی هستند که هر کدام 10 تا 15 سال زمین مانده بودند، که توانستیم آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

سلطانی‌فر افزود: اما متاسفانه خبرنگاران ما هیچ دقتی در این قضیه ندارند، که به آن‌ها توجه کنند.

*رشد در عملکرد انتشارات سازمان میراث فرهنگی، شیرین بود

سید محمد بهشتی،‌رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز شیرین‌ترین اتفاق در سال 94 را پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز همه‌ی مراحل برجام و انتخابات مجلس و خبرگان می‌داند.

او نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: آن‌قدر اتفاقات خوب در حوزه‌های مختلف سازمانی داشته‌ایم که باید برای اولویت‌بندی آن‌ها مدت‌ها فکر کرد.

بهشتی با این وجود عملکرد در حوزه انتشارات و مقایسه‌ی آن با سال‌های گذشته و درصد رشدی که سال 94 این سازمان، با آن مواجه بوده است را از مهمترین اتفاقات این حوزه می‌داند.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: