کد خبر: ۶۵۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید: ۱۰۵۴
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد حریق منابع طبیعی ناشی از عوامل انسانی است، گفت: شهروندان هنگام گشت و گذار از استقرار در بخش‌های عمیق جنگل‌ها خودداری کنند و در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.

شهروندان از استقرار در بخش‌های عمیق جنگل‌ها خودداری کنندسرهنگ قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه ایران در یک کمربند خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، گفت: باید بدانیم اگر روند تخریب در کشور ما با توجه به این اقلیم ادامه و افزایش یابد، آینده خطرناکی پیش روی ما ایرانیان است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه همه ساله به طور میانگین 15 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور طعمه حریق می‌شوند، اظهار کرد: بیش از 95 درصد حریق‌های حادث شده در سطح کشور عامل انسانی دارند و بیشتر این حریق‌ها هم ناشی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این موارد را کاهش دهیم گفت:‌ در ایام گردشگری به ویژه در روز 13 فروردین شهروندان حتی‌المقدور خودروهای خود را در حاشیه جاده‌ها پارک کنند و از تردد به بخش‌های عمیق جنگل‌ بپرهیزند.

وی در پایان با بیان اینکه حریق‌های صورت‌گرفته در جنگل‌ها خسارات جانی و مالی به دنبال دارد، افزود: گم شدن در داخل جنگل‌ها نیز از اتفاق‌هایی است که در سال‌های گذشته رخ داده و خسارات بسیاری به دنبال آورده است. بنابراین شهروندان در فضاهایی مستقر شوند که به جاده‌ها دسترسی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: