کد خبر: ۶۵۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۳۲۰۶
ایجاد تقابل ذهنی یا عینی بین دولت و رهبری به نفع بدخواهان است

آیا رهبری با دولت مخالف است؟سخنان رهبری روز اول سال ۱۳۹۵ در مشهد را برخی تندروها می‌خواهند به نفع خود مصادره کننند و آن را بهانه‌ای برای کوبیدن دولت قرار دهند، همان تندروهایی که کشور تا لبه‌ی پرتگاه جنگ با قدرت‌های غربی پیش بردند و به نام تقویت تولید داخلی، کشور را در تحریم کمرشکن گذاشتند و به جای پاره کردن قطعنامه‌دان‌های دشمنان این آب و خاک، توان اقتصادی کشور را با اختلاس‌ها و دزدی‌ها پاره کردند.

رهبری همواره در سخنانشان استراتژی کلی کشور را مشخص می‌کنند؛ استراتژی در جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی این مرز و بوم است و رهبری در سخنرانی‌های مختلف در دولت‌ها و زمان‌های مختلف بر این استراتژی تاکید کرده‌اند، اما بنا به بُعد «جمهوریت» در نظام جمهوری اسلامی چیدمان تاکتیک‌های این دو وجه پر رنگ نظام را دولت‌ها انجام می‌دهند.

گاهی رسیدن به استقلال و آزادی این سرزمین با سازندگی به دست می‌آید، گاهی با اصلاحات و گاهی به اشتباه تصور می‌شود با حرکت‌های معجزه‌ای! احمدی‌نژادی این استراتژی محقق می‌شود و بعداً مشخص می‌شود اینگونه چیدمان تاکتیکی معجزه‌ای اساساً اشتباه بوده است.

حال دولت تدبیر، بر سر آنست که برای رسیدن به استراتژی مورد نظر نظام و رهبری تاکتیک مذاکره و سازش برد – برد بهتر جواب می‌دهد و قطعاً تاکتیک‌ها با استراتژی کلی هماهنگ شده است.

در همین سخنرانی، هنگام اعتراض عده‌ای به دولت و تشویق دولت به «بصیرت»، رهبری با دعوت به سکوت آن عده و تاکید بر همدلی دولت و ملت، به معترضان باز هم نشان داد که بنایی بر مخالفت با دولت مورد اعتماد مردم وجود ندارد.

قاعده آن است که رهبری برای نشان دادن قدرت و توان ملی و بین المللی در سخنرانی‌هایی که از طرف دیگر رقیبان کاملاً رصد می‌شود با تاکید چندباره بر خطوط کلی و استراتژیک نظام، نشان دهد که راه استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پردوام ادامه دارد و تنها تغییر در تاکتیک‌هاست.

تاکتیک‌های دولت روحانی نشان داده که دولت تاکنون همگام و هم نظر با رهبری و چهارچوب‌های نظام موفق عمل کرده و کشور را از لبه‌ی بحران بازگردانده و این راه ادامه خواهد داشت.

بر این باورم که ایجاد تقابل ذهنی یا عینی بین دولت و رهبری و رسانه‌ای کردن آن به ضرر امنیت و منافع ملی خواهد بود و بدخواهان این آب و خاک از آن سود خواهند برد.

منبع: انصاف نیوز _ محمدآزاد جلالی زاده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
1
1
خب اولین کسی که ایت تقابل رو نشون میدهند خوشان هست آیا نیاز بود در اولین ردز سال جدید همچین سخنرانی صورت بگیرد آیا درایت است. من فکر می کنم از انتخابات 7 اسفند عصبانی اند از مردم
پاسخ ها
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
عزیز اگر رهبری حرفی میزنه برای ملت هست این برجام فعلا هیچ سودی برای هیچ کس نداشته خدایش برای من و شما چه فرق کرده بهت قول میدم رئیس جمهور بعدی آمریکا همین موارد کوچک هم دیگه رعایت نمیکنه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
2
0
محمد جان

برجام تاثیر نداشته ؟؟؟!!! میدونین اگه با همون فرمونی که احودی نژاد رفته بود جلو میرفتیم و با تحریمها الان دلار بالای 10000 تومان بود ؟ میدونی یعنی چی ؟ یعنی پراید 60 تا 70 میلیون تومان. یعنی میشدیم زیمبابوه. واقعا باید از دکتر روحانی و تیمشون برای جلوگیری از سقوط آزاد تشکر کرد. رهبری هم مشخص هست که با مردم در مواردی اختلاف سلیقه دارن ولی دارن به رای مردم احترام میزارن واین نشون از درایتشون داره.
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
1
1
برجام چه تأثیری داشه اخه..یه مقدارپول بلوکه شده ازادشد که دولت رفت هواپیماخرید..رهبر عزیزمون اینقد داره میگه اقتصاد مقاومتی ..ولی کو گوش شنوا
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: