به گفته هارالد کروگر (Harald Kruger)، رئیس هیئت مدیره بامو در نشست خبری سالانه این کمپانی، مدل بامو i8 رودستر در سال ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از برنامه توسعه پروژه i ارائه خواهد شد. «کروگر» همچنین تأیید کرده که در ادامه سال جاری میلادی، یک نسخه آپدیت از بامو i3 عرضه میشود که نه تنها از ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر در باتریهای خود برخوردار است، بلکه از یک طراحی جدید بهرهمند شده است.
«کروگر» این موضوع را نیز تأیید کرده که ظرف چند سال آینده، بامو هم در زمینه BEV و هم در زمینه PHEV، قدمهای رو به جلوی بیشتری خواهد برداشت. این بدین معناست که شاید بامو i8 و مدل جدید بامو i8 رودستر احتمالاً بهبود قابلتوجهی را در دامنه مسافت الکتریکی و پک باتری نسبتاً کوچک ۵/۱ کیلوواتساعتی تجربه کنند. همچنین شاید یک مدل تمامالکتریکی از i8 نیز در دستور کار باشد. این در حالی است که نسخه کنونی بامو i8 از ترکیب یک موتور الکتریکی با یک موتور توربوی بنزینی ۱/۵ لیتری با سه سیلندر در یک ردیف برای پیشرانه استفاده میکند که در مجموع، قدرتی برابر ۳۶۲ اسببخار و گشتاور حداکثری به میزان ۵۶۹ نیوتنمتر در اختیار دارد.
پس از معرفی کانسپت بامو i8 اسپایدر در نمایشگاه اتومبیل نیویورک در سال ۲۰۱۲، این انتظار نیز میرفت که این کمپانی پس از ارائه مدل کوپه به بازار در سال ۲۰۱۴، با فاصله اندکی، یک نسخه سقفباز از آن ارائه کند. البته سهمی عمده از این توسعه، مربوط به ساختار پلاستیکی تقویتشده با فیبر کربن است.
در این نشست خبری، گزارشهای اولیه مبنی از استفاده از یک پک باتری جدید با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر در بامو i3 و همین یک طراحی جدید برای این مدل تأیید گردید. در نتیجه، دامنه مسافت رانندگی تمامالکتریکی این مدل با استفاده از آپگرید قطعات داخلی و پک باتری لیتیومی به حدود ۱۹۳ کیلومتر افزایش یافته است. این در حالی است که باتریهای کنونی i3 نیز همچنان با یک سطح قیمت پایینتر، در قالب یک آپشن در اختیار قرار میگیرند و دامنه مسافتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر را تأمین میکنند. شاید مالکان کنونی i3 نیز فرصت این را داشته باشند که از تکنولوژی جدید باتریها استفاده کنند؛ موضوعی که البته بامو هنوز در مورد آن صحبت خاصی نکرده است.
خبر بزرگ دیگر «کروگر» مربوط به برنامههای بامو برای یک مدل جدید در پروژه i با عنوان «i نکست» بوده است:
این مدل بسیار نوآورانه، سمبل جدید خلاقیت و تکنولوژی در بامو i خواهد بود. این مدل، ما را قادر خواهد کرد که بامو i را به سطح بالاتر برسانیم. i نکست تمام موارد مرتبط با خودروهای آینده را در بر خواهد گرفت؛ از جمله رانندگی خودکار، ارتباط دیجیتال، ساختار سبک هوشمند، طراحی داخلی مدرن و نسل بعدی حملونقل الکتریکی.
در کنار پروژه آیندهنگرانه i، بامو به بهرهگیری از این تکنولوژی هیبریدی در مدلهای شناختهشدهاش ادامه خواهد داد؛ همچنان که این کار را برای X5 xDrive40e و مدل آینده 740 e آیپرفورمنس انجام داده است. نسخههای هیبریدی بامو سری 2 و سری 3 نیز تأیید شدهاند. مینی نیز احتمالاً در چند سال آینده، یک مدل پلاگین هیبرید عرضه خواهد کرد.
بامو به صورت کاملاً واضح اعلام میکند که از هماکنون سرمایهگذاری زیادی بر روی «تکنولوژی» به عنوان هویت برند و محصولات آینده این کمپانی کرده است. «کروگر» در این زمینه میگوید:
از زمان معرفی بامو i در سال ۲۰۱۳، بیش از ۵۰ هزار دستگاه از این سری را به مشتریان تحویل دادهایم. در حال حاضر، سری بامو i بیش از هر وسیله نقلیه الکتریکی دیگر، دارای جایگاه در بازار است. بامو i، یک نقش کلیدی برای برنده هسته بامو ایفا میکند و مشتریان جدید را به سمت بامو میکشاند.
باید منتظر ماند و دید که بامو چه غافلگیریهایی برای صنعت خودرو در پروژه i دارد؛ پروژهای که یکی از آخرین خروجیهای آن، بامو i5 بوده که در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید.