وبسایت پدال: حدود چهار سال پس از تولید لکسوس LFA و وداع با آن در اواخر
سال 2012، اولین سوپرکار ژاپنی قرن بیست و یکم رقابتی شانهبهشانه با
سوپراسپورت های ایتالیایی را تجربه کرد.
وقتیکه
LFA به بازار آمد، قیمت پایهای معادل 375 هزار دلار داشت اما با آمدن
نسخهی نوربرگ رینگ از این خودرو، 70 هزار دلار دیگر به قیمت آن به خاطر
دستهای از بهروزرسانیها اضافه شد.
10
اسب بخار اضافهتر برای پیشرانهی 10 سیلندری، اسپویلر بزرگتر جلو، بال
عقب ثابت، سیستم تعلیق بازنگری شده، گیربکس سکونشئال 6 سرعته ی بهینهسازی
شده و چرخهای جدید ازجملهی این بهروزرسانیها بودند که کمک کردند تا LFA
نسخهی نوربرگ رینگ،8.85 ثانیه زودتر یک دور پیست نوردشلایف را طی کند. 20
هزار دلار باقیمانده هم صرف رنگ مات بدنهی خودرو شد.
جدا
از تولید کلی 500 دستگاهی LFA، تنها 50 خودرو با مشخصات نسخهی نوربرگ
رینگ ساخته شد که درواقع آن را به نسخهای بسیار کمیاب تبدیل میکند. اما
اینجا یک اختلاف بسیار بزرگ بین قیمت کارخانهای آن و قیمتی که در یک سایت
برای فروش آن گذاشتهشده وجود دارد! قیمتی که برای فروش پیشنهادشده رقم
باورنکردنی 7.166.810 دلاری است!
فروشنده
جزئیات اضافی از این نسخهی خاص را منتشر نکرده اما گفته که این خودرو با
شماره شاسی 00275 تنها 680 کیلومتر کارکرد دارد. بهعنوان جایزه نیز این
خودرو امضای مدیرعامل تویوتا آقای آکیو تویودا را به همراه دارد.
دنیای عجیبی است، نه؟!