کد خبر: ۶۵۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۴۹۴۶
متخصص پزشکی ورزشی گفت: بیماران کلیوی می توانند ورزش های گوناگونی را با تجویز و تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه انجام دهند.
بیماران کلیوی چه ورزش هایی انجام دهند؟دکتر شاهین صالحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بیماران کلیوی می توانند ورزش های گوناگونی انجام دهند؛اما باید توجه داشت که در بیماران کلیوی رتبه بندی و شدت بیماری ها از یک شدت خفیف تا دیالیزدرنوسان است

وی ادامه داد: به همین دلیل نوع ورزش هایی که برای بیماران کلیوی تجویز می شود متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: بیماران کلیوی می توانند بسیاری از ورزش های هوازی مانند پیاده روی های خفیف؛ دویدن های آهسته؛ استفاده از استخر؛ ورزش های آبی و ورزش هایی با شدت پایئن را به راحتی انجام دهند.

وی همچنین افزود: حال اگر ورزش های مذکور زمینه ناراحتی و نارسایی های قلبی، نارسایی های تنفسی و... مشکل آنها را تشدید کند مجاز به انجام آنها نیستند.

صالحی بیان کرد: با توجه به این که بیماری های کلیوی رتبه بندی های مختلفی دارد و شدت بیماری از خیلی خفیف تا خیلی شدید متغییر است برای همه این بیماران نمی توان نسخه ثابتی پیچید.

متخصص پزشکی ورزشی توصیه کرد: بنابراین نوع و حد ورزش باید توسط متخصص پزشکی ورزشی مشخص شود نه به صورت خودسرانه؛ زیرا امکان دارد برای بیمار مشکلاتی ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: