کد خبر: ۶۵۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۱۲۶۴
جام بین قاره‌ای والیبال نشسته - چین
تیم ملی والیبال نشسته زنان و مردان برای شرکت در جام بین قاره‌ای که آخرین مرحله برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو است، راهی هانگجو چین شده است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته: امیدوارم رنگینگ جهانی را حفظ کنیمهادی رضایی سرمربی و سرپرست تیم ملی والیبال نشسته در این باره افزود: جام بین قاره‌ای با حضور 4 قاره آمریکا، آسیا، آفریقا و اروپا از 27 اسفندماه تا چهارم فروردین در هانگو چین برگزار خواهد شد که در این رقابت‌ها 2 سهمیه پارالمپیک در بخش زنان و مردان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جدول این رقابت‌ها به گونه‌ای است که 15 تیم شرکت کننده در والیبال نشسته مردان در دو گروه 6 تیمی و 9 تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در گروه 9 تیمی که فاقد سهمیه هستند یک سهمیه پارالمپیکی توزیع می‌شود. در بخش زنان نیز 13 تیم حاضر در رقابت‌ها، 7 تیم دارای سهمیه پارالمپیکی به مصاف یکدیگر می‌روند و 6 تیم دیگر نیز برای کسب یک سهمیه با هم رقابت خواهند کرد.

وی یکی از ویژگی‌های رقابت‌های جام بین قاره‌ای را تاثیر امتیاز این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی عنوان کرد و گفت:‌ در این رقابت‌ها رنکینگ جهانی والیبال نشسته تغییر پیدا می‌کند و 500 امتیاز به رنکینگ جهانی تیم قهرمان اضافه می‌شود. رنکینگ جهانی والیبال نشسته مردان هم‌اکنون در دست ایران است و امیدواریم با کسب عنوان قهرمانی این رنکینگ را همواره به نام خود حفظ کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم همواره رنکینگ اول جهان را به نام خود ثبت کنیم، در قرعه‌کشی مسابقه‌های پارالمپیک کار راحتی خواهیم داشت و در گروه A قرار خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کنید در جام بین قاره‌ای به این عنوان دست پیدا کنید، تصریح کرد: تیم ملی والیبال نشسته مردان با پشت سر گذاشتن 8 مرحله اردوی آمادگی، هم‌اکنون از نظر تکنیکی و تاکتیکی و قدرت بدنی در شرایط ایده‌آل و خوبی به سر می‌برد و تنها با هدف کسب عنوان قهرمانی در این جام شرکت می‌کنیم. البته تیم در این دوره نسبت به مسابقه‌های جهانی لهستان تغییرات زیادی داشته و ما به منظور پشتوانه‌سازی و جایگزین نفرات جوانتر، سعی کردیم از 12 ورزشکار اعزامی به این تورنمنت، حداکثر از 8 ورزشکار جوان که تجربه جهانی ندارند، استفاده کنیم.

رضایی اضافه کرد: نگاه ما به جام بین قاره‌ای بیشتر تدارکاتی و کلاس‌بندی پزشکی برای پارالمپیک است اما به هر صورت تلاش خواهیم کرد از کسب عنوان قهرمانی نیز غافل نمانیم.

وی در رابطه با وضعیت تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای شرکت در جام بین قاره‌ای گفت: تیم ملی والیبال نشسته از نظر رنکینگ جهانی در رتبه دوازدهم قرار دارند، امیدوارم در این تورنمنت که برای اولین بار اعزام می‌شوند، رنکینگ خود را چند پله ارتقا دهند و در جایگاه بهتری قرار گیرند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان یکی از سخت‌ترین حریفان ایران در جام بین قاره‌ای را تیم برزیل دانست و گفت: برای کسب عنوان قهرمانی این جام بدون شک رقابت سختی را با برزیل که میزبان برگزاری مسابقه‌های پارالمپیک نیز هست، خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: