کد خبر: ۶۵۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۱۲۲۲
معاون وزیر جوانان عنوان کرد:
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برجام را اولین گام برای برندسازی در ایران دانست.
برجام اولین گام برای برندسازی در ایران

محمدرضا رستمی در همایش "برندینگ شهری، گردشگری و پروژه های محرک توسعه" که با حضور استاندار و مسئولان استان و شهرستان در ساوه برگزار شد، گفت: تا قبل از عملی شدن توافق هسته ای و آماده شدن برجام، ایران آمادگی برای برندسازی نداشت و شرایط تا قبل برجام فراهم نبود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از برجام نگاه ها به ایران متفاوت شد و تفاوت نگرش ها از سوی جامعه جهانی نسبت به ایران اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: جهان پس از برجام تصویری غیر از تصویری که رسانه ها سعی داشتند از ایران به نمایش بگذارند را مشاهده کرد و باور کرد که ایران کشوری صلح طلب و صلح جو و اهل مذاکره و تعامل است و نگاه نوینی پس از برجام از سوی جامعه جهانی نسبت به ایران شکل گرفت.

رستمی با اشاره به گام دوم در مسیر برندسازی توسط ایران پس از برجام گفت: این گام که نگاه جهان به ایران را متفاوت کرد برگزاری انتخابات هفتم اسفند بود که حرکت عظیم مردمی در این انتخابات شکل گرفت و چهره ایران مقتدر و امن را در جهان تقویت کرد.

وی اظهار کرد: این اتفاق شرایطی را در داخل کشور فراهم کرد تا ایران به شکل صحیح به برندسازی برسد.

رستمی با اشاره به اینکه جامعه ما پس از برجام نیازمند برندسازی است افزود: برندسازی باید در همه حوزه ها بویژه گردشگری و چالش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد تا اقتصاد پویا را تجربه کنیم.

وی در ادامه به روایت شهری در برندسازی اشاره کرد و افزود: روایت شهری را در برندسازی باید به خوبی شناسایی و در میان مردم تبیین کنیم. اینکه یک شهر در استان خود مورد کنکاش قرار بگیرد و برای آن داستان واحدی با عنصر هویتی مطلوب ترسیم شود ضرورت دارد. نقاط مطلوب و نامطلوب روایت شهری باید بررسی شود چرا که برند شهرها با تاریخ شهرها گره خورده است و بررسی دقیق روایت شهری مستلزم پرداختن به تاریخ شهرهاست.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی عناصر تاثیرگذار در روایت شهری گفت: فرصت ها و تهدیدهای بازسازی روایت شهری را باید در هر شهر بررسی کنیم.

رستمی با بیان اینکه اصلی ترین راوی هر شهر مردم آن هستند گفت: اگر روایت مردم با اصل شهر تفاوت داشته باشد در مدیریت شهری با چالش مواجه خواهیم شد.

وی افزود: مردم شهر مهمترین سرمایه برندسازی شهری هستند. اگر مشارکت مردم در تصمیم سازی ها پایین باشد همراهی مردم در روایت آنگونه که می خواهیم نخواهد بود و مدیران احساس تنهایی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نباید زندگی مانکنی را در شهر به نمایش بگذاریم و نباید با پوشاندن لباس بر مانکن شهری که کاری مقدماتی است اینگونه تلقی شود که به برندسازی رسیده ایم افزود: در کنار پوشاندن لباس مانکنی بر تن شهر تا زمانی که نوع نگاه مردم تغییر پیدا نکرده و کار سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه برندسازی شکل نگیرد امکان برند شدن و رقابت با سایر شهرها را نداریم.

رستمی افزود: شهرها باید در حوزه سرمایه های اجتماعی ثروتمند و در حوزه آسیب های اجتماعی دچار فقر باشند تا برندسازی به شکل صحیح انجام شود.

وی اظهار کرد: اختلافات فرهنگی و سیاسی در حوزه گردشگری باید به حداقل برسد و بالاترین مقام مسئول شهر مدیریت برندسازی را بر عهده بگیرد، این یک راهکار صحیح برای برندسازی خواهد بود. برند شدن برای یک مکان کوچک تا شهرستان و کشور اول به رضایت و خشنودی شهروندان بستگی دارد، سپس به رضایت و خشنودی گردشگران و سرمایه گذاران و اگر چنین شرایطی محقق شد زمینه حضور گردشگر و سرمایه گذار بیشتری فراهم می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: