محمد حسن زدا با اعلام این خبر
افزود: در حال حاضر ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، رویت سوابق بیمه
شدگان، دریافت فیش حقوقی و احکام بازنشستگان و مستمری بگیران، ارسال و
پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان به صورت غیرحضوری ارائه می
شود که موجب کاهش 3میلیون بار مراجعه در ماه به شعب تامین اجتماعی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: حذف روشهای سنتی و ارائه مکانیزه خدمات و فعالیت ها برای پیشبرد اهداف و تقویت پویایی سازمان الزام است.
زدا با اشاره به یک میلیون و 217 هزار کارگاه فعال مشمول تامین اجتماعی در کشور اظهار کرد: بیش از 90 درصد کارفرمایان در سراسر کشور به صورت اینترنتی لیست حق بیمه را ارسال و پرداخت می کنند.
وی افزود: پرداخت حق بیمه از طریق اینترنت، دستگاههای ATM و POS و تلفن همراه امکان پذیر است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون فنی ودرآمد
سازمان تامین اجتماعی ، تکریم ارباب رجوع، بهبود در پاسخگویی، تسهیل در
فرایندها و کاهش هزینهها را از مزایای توسعه خدمات الکترونیکی این سازمان
دانست.
منبع:ایسنا