کد خبر: ۶۵۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
تعداد بازدید: ۱۲۲۲
همزمان با آغاز طرح عیدانه کتاب، هنرمندان و اهل فرهنگ و هنر کوشیده‌اند سهمی در این حرکت فرهنگی داشته باشند و با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند.
پیوستن چهره‌ها به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم»

  احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در پیامی از همه پدیدآورندگان و ناشرانی که زمینه اجرای هر چه بهتر این فراخوان را فراهم کرده‌اند تشکر کرد و گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باید فضای پرنشاط و همبستگی اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، گلی امامی، مترجم نیز در پیامی از همه علاقه‌مندان خواست به مناسبت عید نوروز به هم کتاب هدیه دهند چرا که به گفته او، کتاب از هر هدیه‌ای مفیدتر است.

همچنین اندیشه فولادوند، بازیگر سینما و تئاتر با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» از همه مردم خواست عید امسال به جای هر هدیه دیگری به هم کتاب عیدی دهند و از تخفیف 20 درصدی طرح عیدانه کتاب بهره‌مند شوند.

سروش صحت، نویسنده و کارگردان تلویزیون با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» گفت: برای عیدی دادن می‌توانیم به کتاب هم فکر کنیم. اگر به دنبال عیدی‌های گران‌قیمت هستیم می‌توانیم تعداد کتاب‌هایی را که هدیه می‌دهیم بیشتر کنیم.

صحت افزود: می‌توانیم در کنار هر هدیه دیگری که به مناسب عید نوروز به هم می دهیم کتاب را هم در کنار این هدیه در نظر بگیریم تا از ایام عید برای خواندن کتاب استفاده کنیم. اگر کتاب عیدی گرفتیم خوشحال شویم و سعی کنیم آن را بخوانیم.

نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک نیز با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» عنوان کرد: سنت عیدی دادن خوب است و از دوران گذشته بزرگترها به کوچکترها پول یا هر هدیه دیگری عیدی می‌دادند.

انصاری اظهار کرد: امسال در ایام نوروز به جای هر هدیه دیگری کتاب عیدی دهیم. برای انتخاب یک کتاب مناسب باید جست‌و‌جو کنیم تا یک هدیه ماندگار پیدا کنیم چرا که کتاب خوب همیشه زنده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مناسبی به کودکان و نوجوانان عیدی دهیم، گفت: نباید برای کودکان هر کتابی را بخریم چرا که یک کتاب خوب دوست ماندگاری برای آنها در تمام سال است.

بر اساس این گزارش، در طرح «عیدانه کتاب» مردم می توانند با ارائه کارت ملی در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با حضور در کتابفروشی‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند تا سقف ۱۰۰ هزار تومان کتاب خریداری کنند و از ۲۰ درصد تخفیفی که از طریق وزارت ارشاد اعمال می‌شود، بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: