کد خبر: ۶۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
تعداد بازدید: ۱۰۵۰
یک مطالعه در عربستان نشان داد موارد آزار و اذیت کودکان در این کشور افزایش هشت برابری داشته است.
افزایش 8 برابری کودک‌آزاری در عربستاننتایج یک مطالعه از سوی برنامه ملی امنیت خانواده در این کشور آشکار ساخت که انواع آزار و اذیت و سوءاستفاده از کودکان همچون آزارهای جنسی و جسمی در عربستان هشت برابر شده به گونه‌ای که نرخ آزارهای جسمی به کودکان 58.4 درصد، آزار جنسی 18 درصد و بی‌توجهی و نادیده گرفتن کودکان نیز 31.4 درصد برآورد شده است.

در این مطالعه آمده است که در این کشور خشونت جسمی کودکان توسط پدران، مادران و دیگر اعضای خانواده به ترتیب 20.2، 29.2 و 21.3 درصد بوده است.

به گزارش عرب نیوز، فعالان حمایت از حقوق کودکان و خانواده در عربستان معتقدند اجرایی شدن برنامه ملی امنیت خانواده وسیله‌ای برای برقراری اصل آگاهی و ایمنی جامعه است که از حقوق افراد حفاظت کرده و از قربانیان خشونت‌های خانگی حمایت می‌کند.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: