کد خبر: ۶۵۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۱۰۷۶
آیا «دایی» و بقیه هم «قهرمانی» را حلال می‌کنند؟!
«قهرمانی» دایی را حلال کردمحسن قهرمانی در مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید: «99 درصد آدم‌ها را بخشیدم. من آنها را به خانواده‌های‌شان بخشیدم و حتی دوست ندارم در پای کسانی که این شرایط را برای من ایجاد کردند، خار برود!
به گزارش خبرانلاین، زاوش محمدی:  مطمئناً سؤال بعدی این است که علی دایی را بخشیده‌ام یا نه، دایی بین آنها قرار ندارد. دایی اسطوره فوتبال ایران است و هرجا که بروید دایی را می شناسند. از دایی گذشت کرده‌ام و...!» محسن قهرماني در حالي حرف از حلال كردن علي دايي مي‌زند كه در ديدار دو تيم سپاهان و پرسپوليس در اصفهان در ليگ دوازدهم قضاوت پرحرف و حديثي داشت و اغلب كارشناسان داوري از جمله هوشنگ نصيرزاده، محمد فنايي، سيدرضا غياثي، پرويز سيار، نوذر رودنيل و چند تن ديگر اشتباه فاحش اين داور در آن بازي معروف و پرحاشيه را تأييد كردند.

پس از پايان مسابقه صداي علي دايي سرمربي پرسپوليس هم درآمد و آش آنقدر شور و مسائلي رو شد كه تا سال‌هاي سال داوري فوتبال ايران را زير سؤال برد. محسن قهرماني در آن بازي در حالي ميثم حسيني را اخراج كرد كه شجاع خليل‌زاده مدافع سپاهان روي او فن كمر زده بود و... در ادامه هم مواردي همچون كارت به كارت كردن به ادبيات فوتبال ايران اضافه شد.
در راستاي اينكه محسن قهرماني در مصاحبه اخيرش علي دايي را حلال كرده است، بد نديديم به چند نمونه از اشتباهات فاحش اين داور در طول دوران قضاوت خود اشاره كنيم كه از قضا پر سر و صدا شد.

1- ليگ برتر سال 87: ديدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان؛ دو مدعي اصلي قهرماني، مساوي در جريان بود و بازي پاياپاي پيش مي‌رفت تا اينكه عيسي اندوي توپ را در محوطه جريمه ذوبي‌ها در آغوش گرفت و چند قدمي راه رفت. محسن قهرماني ناگهان وارد صحنه شد و خطاي دروازه‌بان ذوب‌آهن را به دليل تأخير در پرتاب توپ اعلام كرد تا آبي‌پوشان تهراني همان توپ را تبديل به گل كنند و شيرازه تيم منصور ابراهيم‌زاده از هم بپاشد!
ابراهيم‌زاده سرمربي وقت ذوب‌آهن پس از پايان مسابقه كه با شكست تيمش همراه شد، به محسن قهرماني لقب مخترع داد كه در قضاوت كردن، قوانيني مختص به خودش دارد! ذوب‌آهن اگر آن بازي را نمي‌باخت، يك هفته زودتر قهرمان ليگ برتر مي‌شد اما...
2- ليگ دهم: محسن قهرماني با اعتراف حسين عسگري مسئول وقت كميته داوران پنالتي پرسپوليس را نديد! او در دقيقه 48 بازي پرسپوليس و شهرداري تبريز يك پنالتي صد درصد را نگرفت. همين‌طور قضاوت پر سر و صدايي هم در بازي صبا و سپاهان داشت و يك پنالتي عجيب گرفت كه... راستي قهرماني در مسير بازگشت از قم تصادف كرد.
3- ليگ هشتم: داور مشهدي در ليگ هشتم حرفه‌اي كشور و تا پايان هفته چهاردهم نيز 3 بار خواسته يا ناخواسته حاشيه‌ساز بوده است. در هفته سوم اين دوره از مسابقات محسن قهرماني با سوت خود يك پيروزي شيرين را از پرسپوليس در انزلي گرفت و پنالتي عجيبي در دقايق پاياني مسابقه اعلام كرد. اعمال قانون محسن قهرماني در ديدار استقلال و ذوب‌آهن نيز بسيار عجيب بود و پر سر و صدا شد كه درباره آن معضل نوشتيم... در هفته چهاردهم نيز محسن قهرماني با مردود اعلام كردن گل سالم راه‌آهن يزدان در مصاف مس كرمان، حاشيه‌ساز شد تا رئيس كميته داوران نيز از اشتباه محرز او بگويد و شخص محسن قهرماني، مجبور به عذرخواهي از راه‌آهني‌ها شود.
4- نيمه‌نهايي جام حذفي فصل 86-85: يكي از بزرگترين اشتباهات دوران قضاوت محسن قهرماني در اين ديدار رقم خورد. در حالي كه بازي تا 4 دقيقه به پايان مسابقه يك بر صفر به سود پرسپوليس پيش مي‌رفت، ناگهان اين داور پنالتي عجيبي براي سپاهان گرفت. پژمان نوري كه كوچكترين خطايي روي محمود كريمي مهاجم سپاهان انجام نداده بود، هاج و واج ماند و... بالاخره آن بازي با شكست سرخپوشان تهراني به پايان رسيد تا پرسپوليس با تغييرات عمده مديريتي مواجه شود. اين باخت جلوي چشمان 120 هزار هوادار پرشور پرسپوليس رقم خورد و لطمه شديدي به روح و روان آنان بود.
5- ليگ دهم: در دقيقه 75 بازي استقلال تهران و راه آهن يزدان، محمد محمدي دروازه‌بان وقت استقلالي‌ها بيرون از محوطه جريمه توپ را با دست دفع كرد در حالي كه محسن قهرماني بايد به گلر آبي‌ها كارت قرمز مي‌داد و او را از زمين اخراج مي‌كرد، با تصميمي اشتباه اصلاً هند تشخيص نداد تا صداي راه‌آهني‌ها درآيد. باز هم حسين عسگري مسئول كميته داوران عليه تصميم اين داور مصاحبه كرد و گفت كه دروازه‌بان استقلال بايد اخراج مي‌شد!
6- ليگ دهم: محسن قهرماني كه در بالا گفتيم چگونه به نفع استقلالي‌ها اشتباه كرد، يك بار هم در اين دوره عليه آبي‌ها اشتباهاتي مرتكب شده بود! در بازي سايپا و استقلال محسن قهرماني كه انگار از اضافه وزن رنج مي‌برد، بارها از صحنه‌هاي مسابقه و بازيكنان جا ماند و يك پنالتي مسلم را براي استقلالي‌ها نگرفت!
7- ليگ يازدهم:‌ در هفته نخست اين دوره از مسابقات ليگ برتر، محسن قهرماني در يك بازي ديگر سپاهان مقابل استقلال تهران، اسماعيل شريفات، مهاجم آبي‌ها، را از زمين مسابقه اخراج كرد. پس از پايان مسابقه كميته داوران اخراج شريفات را نادرست اعلام كرد!

حالا كه جناب محسن قهرماني آمده و علي دايي را حلال كرده است، خيلي دوست داريم بدانيم آيا علي دايي، اسماعيل شريفات، باشگاه استقلال تهران، راه‌آهني‌ها، محمدحسن انصاري‌فرد و پرسپوليسي‌ها، پژمان نوري، منصور ابراهيم‌زاده و ذوبي‌ها و... و... و... هم محسن قهرماني را حلال مي‌كنند يا نه؟!


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: