کد خبر: ۶۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
تعداد بازدید: ۹۰۱
یک عضو شورای شهر تهران:
یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر کنترل جمعیت شهر تهران گفت: ظرفیت زیستی این شهر از سال 75 به اتمام رسیده است.
ظرفیت زیستی تهران از سال 75 به اتمام رسیده است

حقانی درمراسم اختتامیه برگزاری کارگاه‌های روش‌های نوین مبارزه با جانوران موذی شهری گفت: به جای کاهش وفور موش، باید بر روی جمعیت شهر تهران کنترل داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت زیستی این شهر به اتمام رسیده و از سال 75 به بعد هرچه به میزان جمعیت افزوده شده است، خارج از تحمل زیست‌محیطی این شهر بوده است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید توسعه شهر تهران دارای پیوست زیست‌محیطی باشد. قطعا ارتقای کیفیت زندگی شهروندان راهی جز ارتقای محیط زیست به آنها و افزایش شاخص‌های زندگی شهروندان در شهر ندارند. متاسفانه امروز روز به روز شاهد کاهش شاخص‌های زندگی شهروندان تهرانی هستیم.

حقانی ادامه داد: آب، غذا و پناهگاه سه اصل اساسی رشد جمعیت موش‌های شهر تهران است. باید با آموزش‌های لازم، غذای ناشی از پسماندهای شهروندان برای موش‌ها متوقف شود و با استفاده از روش‌های نوین، پناهگاه‌های آنها از بین برود. این روند باید ادامه پیدا کند و به کارگیری روش‌های علمی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید مشکلاتی که در حوزه نظافت شهر وجود دارد مرتفع شود و با انجام نظافتی دقیق زمینه افزایش جمعیت موش‌ها را از بین ببریم. در این راستا آگاه‌سازی مردم و جذب مشارکت آنها در این میدان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بی‌تردید در حوزه تفکیک از مبداء مشارکت شهروندان حائز اهمیت است و این مشارکت از راه آموزش‌های شهروندی امکان‌پذیر است. متاسفانه مسئولان ما در بسیاری از موارد مردم را حساب نمی‌کنند و در نظر نمی‌گیرند که شهروندان باید در اداره شهر نقش فعال داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید مضرات موش و زندگی آنها در شهر به مردم گفته شود و کنترل جمعیت آنها جدی گرفته شود و در این راستا شهروندان نیز نقش خود را ایفا کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: