کد خبر: ۶۵۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۸۹۷
کره شمالی امروز - چهارشنبه - اعلام کرد که نشست حقوق بشر شورای امنیت سازمان ملل در ژنو را تحریم کرده و در آن شرکت نمی کند.
کره شمالی نشست حقوق بشر سازمان ملل را تحریم کرداین در شرایطی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز رای گیری به قطعنامه تحریم کره شمالی را که قرار بود دیروز برگزار شود، به روز چهارشنبه (فردا) موکول کرده است تا روسیه مطالعات بیشتری در باره این قطعنامه انجام دهد.
به گزارش ایرنا، همزمان کره شمالی تاکید کرده است که نه تنها در همایش حقوق بشر سازمان ملل شرکت نمی کند بلکه خود را به هر قطعنامه ای که در جریان آن صادر شود، پایبند و متعهد نخواهد دانست.
«ری سو یونگ» وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که این نشست کاملا سیاسی است و اعضای آن مجریانی هستند که در رابطه با مسائل حقوق بشری معیارها و سیاستهای دوگانه دارند.
وی در گفت وگویی تاکید کرد که آمریکا و متحدانش در واقع در حال انتقام گیری از کره شمالی هستند که آزمایش هسته ای انجام داده و راکت دوربرد پرتاب کرده است. 
وزیر امور خارجه کره شمالی تصریح کرد که چون راه حل دیگری به اذهان این کشورها نمی رسد این بار به دستاویز حقوق بشر متوسل شده اند.
خبرگزاری «یونهاپ» کره، از قول «ری سو یونگ» آورده است: کره شمالی به هر کشور و یا هر کسی که بخواهد از ابزار حقوق بشر برای فشار بر پیونگ یانگ استفاده کند، پاسخ سختی می دهد.
کره شمالی اعلام کرده است که کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیر آمریکا و ژاپن خود ناقضان بزرگ حقوق بشر هستند و در این باره حق رای دادن در باره دیگر کشورها را ندارند.
وزیر خارجه کره شمالی می گوید: در آمریکا سالانه 13 هزار نفر بر اثر تیراندازی با اسلحه جانشان را از دست می دهند. پناهجویان برای رسیدن به اروپا مشکلات زیادی متحمل می شوند و در این مسیر انواع تهدیدها برای آنها وجود دارد و ژاپن هم میلیون ها نفر را در جنگ جهانی دوم کشته است.
او گفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل بدون توجه به موارد اشاره شده، بر روی اظهارات شماری پناهنده متواری از این کشور که با پول های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از کره شمالی گریخته اند قصد تصمیم گیری در باره وضعیت حقوق بشر پیونگ یانگ را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: