کد خبر: ۶۵۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۱۰۹۵
حمله دلواپسان به دولت روحانی
اظهارات حسن روحاني هرچند از نگاه بسياري از كارشناسان تنها بخش كوچكي از مشكلات دولت بود كه بيان شد اما با حملات بسياري مواجه شد. حملاتي كه او را متهم به سياه‌نمايي كرد. دولت اما از بعد از همان گزارش سكوت كرد. سكوتي كه به باور بسياري از ناظران بيروني به نفع دولت نبود و كار سخت دولت به چشم نمي‌آمد اما دولت سكوت كرد.
پشت‌پرده اتهام‌زنی انتخاباتی تندروها به دولت/اگر همه آن 8سال افشا شود...اسم رمز حمله اين روزهاي تندروها در شرايطي كه دو روز تا برگزاري انتخابات باقي نمانده است «تخريب و اختلاف‌افكني» است. ذيل اين اسم رمز اما تلاش اصلي‌شان تخريب اقدامات دو ساله و نيم اخير دولت با توجيه «بي‌توجهي به معيشت» است. اما چرا آنهايي كه سال‌ها در برابر وضعيت ناگوار معيشت مردم و فسادهاي كلان اقتصادي سكوت كرده بودند امروز نگران معيشت شده‌اند؟

به گزارش آفتاب، حاميان ديروز كه اين روزها در لباس «منتقدان امروز» به سر مي‌برند از يك چيز مطئمن هستند و آن اين است كه مي‌دانند دولت يازدهم براي زنده‌نگه داشتن اميد مردم و جلوگيري از بر هم خوردن آرامش كشور، قصد پاسخ دادن به آنها را ندارند و همين اطمينان قلبي آن‌ها براي ادامه دادن حملاتشان مطمئن‌تر كرده است.

سكوتي كه دولت را متهم كرد

دولت يازدهم نه از آن شب 23 خرداد كه  آراء شمارش و مشخص شد صاحب اصلي آن «حسن روحاني» است بلكه از همان ميانه‌هاي كار دولت دوم محمود احمدي‌نژاد يك دولت پر دردسر و مشكل به نظر مي‌رسيد. حسن روحاني اما از آن روزي كه وارد پاستور شد وعده داد پس از 100 روز از اقدامات دولت خود گزارشي منتشر كند. گزارشي كه وقتي ششم آذر ماه سال 92 حسن روحاني در صدا و سيما آن را به مردم ارائه كرد واكنش‌هاي متفاوتي داشت. حسن روحاني تنها بخش‌هاي كوچكي از آن چيزي را كه به او ارث رسيده بود را گفت. به عنوان مثال او در مورد يكي از اساسي‌ترين مشكلات اوليه دولتش گفت: «اولين روزهاي بعد از انتخابات، من با اولين مشکلي که مواجه شدم، شرايط کالاهاي اساسي در کشور بود، در همان روزهاي اوليه، اولين گزارشي که من از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفتم اين بود که وضع کالاهاي اساسي در کشور چگونه است و گزارشي که به من داده شد، من را بسيار نگران کرد، يعني ما در کالاهاي اساسي برخلاف آنچه در ذهنم بود، دچار مشکل بوديم.»

ديگر موضوعي كه روحاني به آن اشاره كرد بحث ارقام موجودي خزانه و شرايط مالي دولت بود. او گفت: «آمار و ارقام نشان مي‌دهد که چه شرايطي از دولت گذشته به ما ارث رسيد و در چه شرايطي مي‌بايست با مشکلات دست و پنجه نرم مي‌کرديم، البته اينکه اين آمار و ارقام را مي‌گويم بخاطر اين است که مردم بدانند شرايط چه بوده نه اينکه ما از مشکلات بترسيم و بهراسيم، مشکلات را به حول و قوه الهي و با کمک و حمايت مردم حل خواهيم کرد.»

اوج صحبت هاي روحاني اما اينجا بود كه او گفت: «البته دولت گذشته يعني 8 سال گذشته دولت نهم و دهم، پولدارترين، دولت، حداقل در درآمدهاي ارزي، درآمدهاي نفتي و غيرنفتي بوده است. شما مي‌دانيد که در طول 8 سال گذشته درآمد نفتي ما حدود 600 ميليارد دلار بوده که اين رقم بي‌سابقه است. در 8 سال قبل هر چه نگاه کنيد چنين رقمي را پيدا مي‌کنيد، به اضافه اينکه ما درآمدهاي ديگري داشتيم، کشور از لحاظ درآمدهاي ارزي حدود 750 ميليارد دلار درآمد داشته در طول 8 سال. دولتي که پولدارترين دولت بوده ولي متأسفانه بدهکارترين دولت بود.»

اظهارات حسن روحاني هرچند از نگاه بسياري از كارشناسان تنها بخش كوچكي از مشكلات دولت بود كه بيان شد اما با حملات بسياري مواجه شد. حملاتي كه او را متهم به سياه‌نمايي كرد. دولت اما از بعد از همان گزارش سكوت كرد. سكوتي كه به باور بسياري از ناظران بيروني به نفع دولت نبود و كار سخت دولت به چشم نمي‌آمد اما دولت سكوت كرد.

جهانگيري: نمي‌خواهيم مردم نااميد شوند

اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور اما در اين مورد واكنش داشت و از دلايل سكوت دولت در برابر تخلفات و آنچه كه از دولت سابق به آنها ارث رسيده بود گفت. جهانگيري در اين مورد گفت:«نااميدي مردم خط قرمز ما است و ما نمي‌خواهيم با گفتن اين موضوعات مردم را نااميد كنيم» سكوت دولتي‌ها اما شرايط را براي منتقدان دولت فراهم‌تر كرد. شرايطي كه در اين روزها و با شدت گرفتن رقابت‌هاي انتخاباتي باعث حملات بيشتر شده است. حملات با هدف تاثيرگذاري بر دغدغه‌هاي مردم در اقتصاد و معيشت شروع شده است. دولت را متهم به بي‌توجهي مي‌كنند و در رسانه‌هايشان به دولت حمله را آغاز كردند. دولت اما در روزهايي كه حملات در اوج هست هم سكوت كرده است. سكوتي كه به نظر مي‌رسد بازهم براي نااميد‌نشدن مردم باشد. با اين حال زبان باز اين روزهاي حاميان دولت سابق كه در نقش منتقد ظاهر شده‌اند براي خيلي‌ها قابل باور نيست. همانطور كه سكوت اين روزهاي دولتي‌ها از روي دليل است به نظر مي‌رسد زبان باز منتقدان امروز و حاميان ديروز انگيزه‌اي جز انتخابات نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: