کد خبر: ۶۵۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
تعداد بازدید: ۱۲۷۷
بیشتر شرکت های تکنولوژیک در مناظره ای که میان اپل و FBI صورت گرفته، از کمپانی ساکن کوپرتینو حمایت نموده و با رمزگشایی از آیفون مخالفت کرده اند چرا که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آنها نیز در آینده مجبور خواهند بود تا رمزگذاری محصولات خود را تضعیف کنند.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: بیشتر شرکت های تکنولوژیک در مناظره ای که میان اپل و FBI صورت گرفته، از کمپانی ساکن کوپرتینو حمایت نموده و با رمزگشایی از آیفون مخالفت کرده اند چرا که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آنها نیز در آینده مجبور خواهند بود تا رمزگذاری محصولات خود را تضعیف کنند.

حمایت بیل گیتس از FBI

در این بین ولی «بیل گیتس»، موسس شرکت مایکروسافت طرف FBI را گرفته و باور دارد که اپل باید آیفونی که در پرونده «سان برناردینو» مورد استفاده بوده را رمزگشایی کند.

آقای گیتس در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز می گوید: «این یک پرونده ی خاص است که در آن، دولت شدیدا به برخی اطلاعات نیاز دارد. درخواست آنها مربوط به دسترسی کلی به اطلاعات نمی شود، آنها می خواهند صرفا همین یک آیفون را رمزگشایی کنند.»

بیل گیتس باور دارد که تیم کوک، مدیر عامل اپل این خواسته دولت ایالات متحده را به شکل اشتباه، درخواست برای ایجاد یک درب پشتی تلقی می کند.

آقای گیتس در ادامه می گوید: «مسئله ای که پیش آمده با چالش های پیشین تفاوت خاصی ندارد. سوال این است که آیا می توان از یک شرکت سازنده تلفن درخواست اطلاعات یکی از مشتریان اش را کرد؟ آیا می توان اطلاعات تراکنش بانکی یک مشتری را از بانک دریافت نمود؟ فرض کنید بانک این اطلاعات را در یک دیسک قرار داده و دورش روبانی پیچیده و حالا می گوید "مرا مجبور نکنید این روبان را پاره کنم، چرا که اگر این کار را بکنم، بعدا هم باید دوباره چنین اقدامی برایتان انجام دهم”.»

نخستین مدیر عامل و پایه گذار بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان در نهایت می گوید: «امیدوارم در آینده به شکل گسترده چنین مناظره ای داشته باشیم تا مردم آگاه شوند که در برخی مسائل، دولت باید از بعضی اطلاعات آگاه شود.» و آقای گیتس البته این اظهار نظر را در حالی بیان می کند که معتقد است برای دسترسی مقامات دولت به اطلاعات اینچنینی، باید قوانین سختی وجود داشته باشد.

در این میان لازم به ذکر است که مدیر عامل کنونی مایکروسافت، آقای ساتیا نادلا، از اظهار نظر در خصوص پرونده جاری امتناع ورزیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: