کد خبر: ۶۵۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
تعداد بازدید: ۱۹۰
رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته 7 محصول پر مصرف از نظر میکروبی و آفت کش‌ها مورد بررسی قرار گرفتند که حدود 5 درصد از این محصولات پر مصرف رد شده‌اند.

حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آفت کش‌ها بیان کرد: بیشترین مشکل در کشاورزی به سموم و آفت کش‌ها بر می‌گردد در حال حاضر مصرف آفت کش‌ها شدیدا توسط مجلس در غالب قانون پنجم توسعه بررسی می‌شود، همچنین ارگان‌های نظارتی حساسیت زیادی روی این آفت‌ کش‌ها دارند زیرا که سموم از جمله موادی هستند که بر سلامتی افراد اثر منفی می‌گذارند بدین ترتیب درج آفت کش‌ها یکی از بحث‌های کلان ملی است.

وی در مورد آزمایشات سال گذشته که روی هفت محصول انجام شد، عنوان کرد: سال گذشته 7 محصول پر مصرف مانند پیاز، سیب زمینی، خیار، سیب درختی و ... از نظر میکروبی و آفت کش‌ها مورد بررسی قرار گرفتند که حدود 5 درصد از این محصولات پر مصرف رد شده‌اند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از سموم و آفت کش‌ها و یا استفاده از سمومی که در لیست آفت کش‌های مجاز نبوده از جمله مواردی است که به علت آن محصولات کشاورزی مورد تایید قرار نگرفتند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: