کد خبر: ۶۵۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۱۱۶۰
ضربه سخت به شبه‌نظامیان مسلح؛
ارتش لیبی در راستای عملیات خود علیه شبه نظامیان مسلح کنترل شهر اجدابیا و بندر و مناطقی در شهر بنغازی را در دست گرفت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اکرم بوحلیقه، سخنگوی ارتش لیبی اعلام کرد که ارتش شبه نظامیان مسلح را از منطقه اطراف خیابان القلوز و منطقه الصناعیه که آخرین مقر شبه نظامیان در شهر اجدابیا محسوب می‌شدند، بیرون راند.

همچنین منابع لیبیایی اعلام کردند که ارتش لیبی کنترل بندر استراتژیک المریسه و محله الحلیس القریب در بنغازی را در دست گرفت و در حال پیشروی در محله بوعطنی است.

به گفته این منابع، ارتش با کنترل بر بندر المریسه راه‌های امدادرسانی به گروه‌های مسلح در غرب بنغازی را قطع کرد. کنترل ارتش بر این بندر پیروزی بزرگی برای ارتش لیبی است.

ارتش لیبی از زمان اشغال برخی مناطق توسط شبه نظامیان مسلح عملیاتی را علیه آن‌ها آغاز کرده است. این عملیات با فرماندهی خلیفه حفتر صورت گرفته است.

در همین راستا منابع خبری اعلام کردند: یک قایق که در حال انتقال افراد مسلح داعش در نزدیکی شهر صبراته بود در معرض یک حمله هوایی قرار گرفت اما مشخص نیست که این حمله کار چه کسی بوده است.

اخیرا نیز آمریکا یک حمله هوایی در شهر صبراته انجام داد که به کشته شدن بیش از 50 تروریست انجامید.

با افزایش نفوذ داعش در لیبی کشورهای غربی نگران اوضاع در این کشور و احتمال ورود تروریست‌ها از طریق سواحل لیبی به اروپا هستند. برای همین اخیرا برای مداخله در لیبی اعلام آمادگی کرده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: