کد خبر: ۶۵۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۶۲۰
فصل برای آرش برهانی، آنطور که انتظارش را می‌کشید طی نمی‌شود.
ایران ورزش: فصل برای آرش برهانی، آنطور که انتظارش را می‌کشید طی نمی‌شود. بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال را هرگز با آماری اینچنینی ندیده بودیم. آرش تنها دو گل زده، آن هم در 21 هفته‌ای که از لیگ برتر پشت سر گذاشته‌ایم. نفر اول خط حمله استقلال در فصول اخیر، حالا به بازیکنی معمولی بدل شده. آنقدر معمولی که حتی پرویز مظلومی مجاب می‌شود او را گاهی از لیست 18 نفره بیرون بگذارد.

برهانی دیگر آن مهاجم سابق نیست. دلیل خط خوردنش را هم مربیان استقلال، فقط مشکل فنی می‌دانند. نه اختلافی میان برهانی با باشگاه وجود دارد و نه بین او و کادر فنی! آرش بی انگیزه شده و عطش گذشته را ندارد. درباره او می‌گویند انگیزه‌ای برای تمرین ندارد و از سر اجبار به کمپ می‌آید و دو ساعتی را کنار دیگران می‌گذراند.

بدنسازی هم تاثیرش را روی آرش گذاشته به طوری که او ابتدای فصل آماده بود و دو گل هم به ثمر رساند اما رفته رفته از فرم بدنی خود خارج شد و افت کرد. افتی که تا امروز ادامه داشته و دلیلش هم تمرینات بدنسازی پرویز مظلومی است. تمریناتی که فقط دویدن بود و بس! همین باعث شد تا بازیکنانی چون برهانی، دو بازی را با آمادگی پشت سر بگذارند و باقی زمان‌ها یا آسیب دیده باشند و یا از نظر بدنی ناآماده!

نکته دیگری که درباره برهانی وجود دارد، دوباره بی انگیزگی است. او مثل سایر بازیکنان باتجربه استقلال، نه تنها زودتر از بقیه در تمرین حاضر نمی‌شود که قبل از همه هم کمپ را ترک می‌کند تا به کارهای شخصی‌اش رسیدگی کند. به عنوان نمونه، مهدی رحمتی در بسیاری از تمرین‌ها زودتر به کمپ می‌آید و قریب به اتفاق اوقات دیرتر از سایر بازیکنان تمرین را ترک می‌کند. آرش اما اینطور نیست و چنین رفتاری را از خود بروز نمی‌دهد. شاید به همین دلیل هم هست که مهدی رحمتی در 35 سالگی مدعی دعوت به تیم ملی است اما از آرش در ترکیب اصلی استقلال و گاهی لیست 18 نفره این تیم هم خبری نیست.

کمی آنطرف‌تر و در ورزشگاه ایران تایر، کاپیتان سایپا الگویی برای بازیکنان جوان این تیم است. وقتی بحث بازی در سن بالا و تداوم در فوتبال به میان می‌آید همه از صادقی صحبت می‌کنند. از کاپیتانی که در 37 سالگی یکی از بازیکنان کلیدی تیمش است و البته غالب مواقع در ترکیب اصلی هم حضور دارد.

 آرش برهانی اما هر چند باتجربه شده و 32 سالگی خود را پشت سر می‌گذارد، مثل صادقی عمل نمی‌کند. مثل کاپیتان سایپا زندگی هم نمی‌کند. برای برهانی، انگار اتفاق‌های کنار فوتبال مهم‌تر از خود فوتبال است و این دلیلی است برای افت مهاجمی که سالها در ترکیب استقلال درخشیده و عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را به دست آورده.

 اگر آرش برهانی روی فوتبال تمرکز کند و تکانی به خود بدهد، قطعا قادر است به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کند و برای تمام مهاجمان لیگ خط و نشان بکشد. برهانی انگیزه ندارد و در صورتی که از این حیث تقویت شود و فوتبال را در اولویت قرار بدهد می‌تواند همچنان بدرخشد.

درست مثل سالهای اخیر که همیشه یکی از بازیکنان کلیدی استقلال بوده و از ترکیب اصلی تکان نخورده است.

ZOOM
برهانی دیگر آن مهاجم سابق نیست. دلیل خط خوردنش را هم مربیان استقلال، فقط مشکل فنی می‌دانند. نه اختلافی میان برهانی با باشگاه وجود دارد و نه بین او و کادر فنی! آرش بی انگیزه شده و عطش گذشته را ندارد. درباره او می‌گویند انگیزه‌ای برای تمرین ندارد و از سر اجبار به کمپ می‌آید و دو ساعتی را کنار دیگران می‌گذراند.  اگر آرش برهانی روی فوتبال تمرکز کند و تکانی به خود بدهد، قطعا قادر است به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کند و برای تمام مهاجمان لیگ خط و نشان بکشد. برهانی انگیزه ندارد و در صورتی که از این حیث تقویت شود و فوتبال را در اولویت قرار بدهد می‌تواند همچنان بدرخشد. درست مثل سالهای اخیر که همیشه یکی از بازیکنان کلیدی استقلال بوده و از ترکیب اصلی تکان نخورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: