کد خبر: ۶۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
تعداد بازدید: ۷۳۵
سعید راد از نحوه نقد کردن فیلم اصغر فرهادی ‌در برنامه «هفت» انتقاد کرد و گفت: «این جا به جای نقد دعوا می‌کنند. من به شدت ناراحت می‌شوم که این‌گونه از فیلم‌های اصغر فرهادی صحبت می‌کنید.»
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه جمعه، نهم مهر ماه سعید راد، بازیگر شناخته شده سینما مهمان برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی بود.

راد که پس از ممنوع‌التصویری در اواسط دهه 60، ایران را ترک کرد و مدتی در هند، کانادا و ایالات متحده آمریکا به سر برد در برنامه «هفت» گفت: «من 20 سال غیبت داشتم. در سینما اشخاصی که چند سال غیبت دارند حذف می‌شوند اما من چون در خارج از کشور هم با سینما زندگی کردم توانستم در ایران مجددا فعالیت کنم.»

او که اوایل دهه 80 به ایران بازگشت و در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش بازی کرد، ادامه داد: «وقتی به ایران برگشتم با کارگردانان سرشناسی کار کردم، ابتدا احمدرضا درویش به سراغم آمد و سپس ابراهیم حاتمی‌کیا. یکی از مهم‌ترین دلایلی که توانستم در سینما بمانم این بود که ورزش را رها نکردم. اگر ورزش را رها می‌کردم دیگر در سینما موقعیتی نداشتم.»

او که سال 1350 با بازی در فیلم «خداحافظ رفيق» بازیگری را آغاز کرده است، از شهاب حسینی و پیمان معادی به عنوان دو تن از بهترین بازیگران سینمای ایران نام برد و گفت: «بازی شهاب حسینی در «سوپراستار» بسیار متفاوت بود و پیمان معادی هم از بازیگران بسیار خوب سینمای ایران است اما نمی‌دانم چرا برخی بازیگران جوان و با استعداد ما زود دوره‌شان تمام می‌شود و تلاشی برای بهتر شدن نمی‌کنند.»

او همچنین در ادامه به مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: «زمانی که می‌دیدم محمد‌جواد ظریف آن طور با کشورهای 5+1 مذاکره می‌کند و مذاکرات را به نتیجه می‌رساند بسیار لذت می‌بردم چون احساس می‌کردم شش کشور دیگر جلوی ایرانی‌ها زانو زدنده‌اند. هشت سال جنگ تحمیلی نیز برای ما به همین صورت عزتمند بود.»

بازیگر فیلم سینمایی «صادق کرده» همچنین به ساخت فیلم «خمسه، خمسه» بهروز افخمی اشاره کرد و خطاب به این کارگردان گفت: «شما از من برای بازی در «خمسه، خمسه» دعوت کردید اما خبری ندادید و من هم چند باری سراغ این فیلم را از شما گرفتم.» در ادامه افخمی تاکید کرد که این فیلم سال آینده ساخته خواهد شد.

راد از نحوه نقد کردن فیلم‌ها از سوی مسعود فراستی در برنامه «هفت» انتقاد کرد و گفت: «من این‌گونه نقد را نمی‌پسندم، چون این جا به جای نقد دعوا می‌کنند. من خیلی ناراحت می‌شوم که این‌گونه از فیلم‌های اصغر فرهادی صحبت می‌شود، چون فرهادی از بهترین فیلمسازان ماست و این‌گونه برخوردها با او پذیرفتنی نیست.»

بازیگر مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» در ادامه گفت: «من بازیگری هستم که بعد از انقلاب، هفت فیلم پرفروش بازی کردم و اتفاقا محبوبیتم در سینما به بعد از انقلاب باز می‌گردد، چون پیش از انقلاب تنها معروف بودم. زمانی که ممنوع‌الفعالیت شدم بسیار تعجب کردم چون من آن زمان در اوج توانایی‌هایم بودم.»

سعید راد در پایان صحبت‌هایش در برنامه «هفت» به میزان مخاطبان فیلم «عقاب‌ها» اشاره کرد و گفت: «زمانی که با فریدون جیرانی و سیروس الوند صحبت می‌کردم، آن‌ها گفتند اگر تعداد مخاطبان فیلم «عقاب‌ها» را معیار قرار دهیم، این فیلم با توجه به قیمت بلیت امروز، 52 میلیارد تومان فروخته است. من با همین فیلم کِرِدیت (اعتبار) گرفتم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: