ارتباط خوراکی‌های فرآوری شده با خطر ابتلا به سرطان

ارتباط خوراکی‌های فرآوری شده با خطر ابتلا به سرطان

داشتن اضافه وزن پس از استعمال مواد دخانی بزرگترین عامل قابل پیشگیری در ابتلا به سرطان است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
تاثیر سـوءتغـذیـه بر نـاشنـوایی در کـودکـان

تاثیر سـوءتغـذیـه بر نـاشنـوایی در کـودکـان

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، ناشنوایی چهارمین عامل معلولیت در دنیا است و حدود ۸۰ درصد افراد دچار این معلولیت در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد زندگی می‌کنند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مفیدترین روش مصرف کلم بروکلی

مفیدترین روش مصرف کلم بروکلی

بروکلی از معدود سبزیجاتی است که دارای ترکیبی به نام سولفورفان است. این ترکیب به ثابت نگه داشتن سطح قند خون افراد کمک کرده و خواص ضد سرطانی فراوانی دارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بهترین ماست برای خوردن چه ماستی است؟

بهترین ماست برای خوردن چه ماستی است؟

ماست از آن جمله مواد غذایی هایی است که می توانید در تمام وعده های غذاییتان از آن استفاده کنید چرا که یک ماده غذایی کامل است
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مصرف این مواد غذایی در زمان یبوست ممنوع

مصرف این مواد غذایی در زمان یبوست ممنوع

رژیم غذایی یکی از دلایل ابتلا به یبوست محسوب می شود. در شرایطی که برخی مواد غذایی به پیشگیری از بروز یبوست کمک می کنند، برخی دیگر می توانند در شکل گیری یا تشدید آن موثر باشند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

با این خوراکی‌ها نوشابه نخورید!

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف نوشابه‌های شیرین در کنار برگر یا مرغ سوخاری واقعا می‌تواند بدن را در شرایط افزایش وزن شدیدتر قرار بدهد
۱۳۹۶/۱۱/۲۴
تمام انچه در مورد روغن هسته انگور باید بدانید

تمام انچه در مورد روغن هسته انگور باید بدانید

روغن هسته انگور که محبوب سرآشپزها و غذادوستان است، رایجه ملایمی دارد و می‌توان آن را با رایحه‌های قوی‌تر مخلوط کرد
۱۳۹۶/۱۱/۲۴
بهترین جایگزین برای شیر گاو

بهترین جایگزین برای شیر گاو

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، به شیر آلرژی دارید، یا یک رژیم غذایی فاقد لبنیات را دنبال می کنید، احتمالا جایگزین های مختلفی را برای شیر امتحان کرده اید
۱۳۹۶/۱۱/۲۲
فواید خوردن سبزیجات برگ سبز برای کاهش ریسک سکته

فواید خوردن سبزیجات برگ سبز برای کاهش ریسک سکته

مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف سبزی‌جات برگدار سبز راه جدیدی برای کاهش استرس و کاهش ریسک تجربه سکته است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۹
تاثیر منفی مصرف بلندمدت روغن ماهی بر کبد

تاثیر منفی مصرف بلندمدت روغن ماهی بر کبد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف طولانی مدت روغن ماهی یا روغن آفتاب‌گردان خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۹
برای لاغری نان بهتر است یا برنج؟

برای لاغری نان بهتر است یا برنج؟

غلات تصفیه شده مانند برنج سفید باعث بالارفتن میزان قند خون شده و شما زود به زود احساس گرسنگی خواهید کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۹
رژیمی که خطر سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

رژیمی که خطر سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

این رژیم غذایی تاثیرش در بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت و HIV اثبات شده است و نشان داده که خطر ابتلا به یکی از بدترین انواع سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷
سبزیجات تازه، کنسروی و منجمد؛ کدام ارزش غذایی بیشتری دارد؟

سبزیجات تازه، کنسروی و منجمد؛ کدام ارزش غذایی بیشتری دارد؟

سبزیجات منجمد و کنسروی، حداقل به اندازه‌ی سبزیحات تازه ارزش غذایی دارند و در برخی موارد حتی ارزش غذایی‌شان بیشتر هم هست.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷
روغن حیوانی مصرف نکنید

روغن حیوانی مصرف نکنید

رییس انجمن تغذیه خوزستان گفت: استفاده روغن حیوانی نامناسب بوده و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۴
نوشیدنی‌های چربی‌سوز را بشناسید

نوشیدنی‌های چربی‌سوز را بشناسید

چربی‌هایی که روی پهلو‌های‌تان سوار شده و روی شکم بزرگ‌تان سنگینی می‌کنند، می‌توانند در اوج خوشبختی، غمی را گوشه دلتان جا دهند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۲
صفحه  از ۱۴۴