کد خبر: ۶۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۱۷۰۸۰
چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مایکروسافت همه‌جا هست. از استارتاپ داغ دهه 1970 تا تسخیر جهان آی‌تی در دهه 1990 و اکنون با مدیریت ساتیا نادلا، مایکروسافت تاریخ طولانی پی‌سی را به خود اختصاص داده است.
18 حقیقت جالب درباره مایکروسافتعصرخبر به نقل از خبرگزاری میزان: اما سؤال اینجاست که شما تا چه حد این کمپانی را می‌شناسید؟ و برای پاسخ به این سؤال 18 فکت جالب درباره غول نرم‌افزاری دنیا را در زیر بخوانید:
 
شماره 1 - اگر شما در 13 مارس 1986 یک سهم از سهام مایکروسافت را می‌خریدید (به قیمت 21 دلار) اینک که ارزش هر سهم 14990 دلار است شما ظرف 30 سال صاحب ثروت بزرگی می‌شدید.
 
شماره 2 - در سال 1987 بیل گیتس مؤسس مایکروسافت جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و در سال 1995 ثروتمندترین مرد جهان با ثروت 12.9 میلیارد دلار شد.
 
شماره 3 - رشد انفجاری مایکروسافت 2 میلیاردر دیگر در کنار 12 هزار میلیونر در خود به‌وجود آورد. استیو بالمر یکی از آن‌هاست که در سال 2014 با پرداخت 2 میلیارد دلار صاحب LA Clippers شد.
 
شماره 4 - در سال 1988 بیل گیتس املاک موسوم به Xanadu 2.0 را در مدینای واشنگتن به قیمت 2 میلیون دلار خرید و اینک ارزش آن بالغ بر 123 میلیون دلار است.
 
شماره 5 - بیل گیتس و پاول آلن اولین لوگوی مایکروسافت را در کمتر از یک روز طراحی کردند. نام طراحی O به‌صورت «فانکی وار» را بلیبت گذاشتند.
 
شماره 6 - «برایان اینو» آهنگ معروف ویندوز استارتاپ را برای ویندوز 95 ساخت که آن روزها معروف شد.
 
شماره 7 - رولینگ استونز و آهنگ استارت می آپ در کنار تم صوتی رسمی برای ویندوز 95 با نسخه سی دی بادی هالی عرضه شد.
 
شماره 8 - برنامه اکسل یک کشنده واقعی اپ نام گرفته است که بدون آن زندگی نمی‌چرخد.
 
شماره 9 - هر کارمندی به مناسبت سالگرد ورود خود به کمپانی می‌تواند اسمارتیز / M&Ms با خود همراه آورده و با کارمندان به اشتراک بگذارد.
 
شماره 10 - مایکروسافت بیش از 48313 ثبت اختراع به نام خود دارد که یکی از جدیدترین‌ها هولولنز است که غوغا به پا کرده است.
 
شماره 11 - حضور طنزگونه بیل گیتس و استیو بالمر در شوی ویدئویی طنز در سال‌های 2000 غوغا به پا کرد.
 
شماره 12 - مایکروسافت و اپل برای سال‌های سال در زمینهٔ نرم‌افزار با هم همکاری می‌کردند تا اینکه بیل گیتس ویندوز را عرضه کرد و دهه‌ها بعد با هم رقیب شدند.
 
شماره 13 - اولین ساعت هوشمند جهان را مایکروسافت با همکاری Timex بنام Datalink 150 ساختند.
 
شماره 14 - در سال 1997 مایکروسافت با سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری روی اپل، این کمپانی را از ورشکستگی و مرگ حتمی نجات داد.
 
شماره 15 - مایکروسافت بسیاری از محصولات سخت‌افزاری مدرن را برای اولین‌بار خلق کرد اما به دلایل مختلف آن را دنبال نکرد. ماشین ترجمه هم‌زمان، تبلت و گجت‌های اینترنتی متصل به تلویزیون از جمله آن‌ها بود. جالب است بدانید تبلت کار مایکروسافت بود که اینک از دستانش خارج‌شده و فقط خیلی دیر با سرفیس به میدان بازگشته است.
 
شماره 16 - مایکروسافت کنسول گیم ایکس باکس/ Xbox را در سال 2001 رونمایی کرد. Xbox مخفف DirectX Box است و DirectX بسته نرم‌افزاری روی ویندوز است که گیم‌های ویندوزی روی آن اجرا می‌شود.
 
شماره 17 - در سال 1995 مایکروسافت Bob را عرضه کرد. «باب» نسخه منحصربه‌فردی از ویندوز برای مبتدیان به‌صورت خانه به خانه طراحی‌شده بود تا بتوانند به‌راحتی با آن کار کنند. این نسخه بعداً نابود شد و هرگز ظاهر نشد.
 
شماره 18 - در سال 2010 مایکروسافت تأیید کرد که 23 میلیون نوشیدنی رایگان (شیر و آب پرتغال) هر سال میان کارمندان خود در کافه تریاهایش توزیع می‌کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: