کد خبر: ۹۶۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۳
سردبیر روزنامه هم‌میهن ضمن انتقاد از رویکرد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان، گفت: دوستان ما فقط به دلیل ترس از شکست مانع ارائه لیست در انتخابات مجلس شدند.

حملات تند امضاکننده بیانیه روزنه گشایی به جبهه اصلاحات /وقتی رأی نیست، می روید خانه‌هایتان ژست اپوزیسیون می گیرید/وام‌داران قدرت نیستیمبه گزارش خبردغ به نقل از  خبرآنلاین، محمد جواد روح، سردبیر روزنامه هم میهن و امضا کننده بیانیه ۱۱۰ امضایی فعالان سیاسی اصلاح طلب که تحت عنوان «روزنه گشایی» و جهت مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه منتشر شده بود عصر دیروز در میزگرد انتخاباتی که توسط سایت خبری انصاف نیوز در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایرانی برگزار شد، گفت: بیانیه ۱۱۰ امضایی تلاش می‌کند تا نگاه متمایزی را به جامعه ایران مبتنی بر تاریخ داشته باشد. نیروهای فکری اگر بخواهند در جامعه موثر باشند نمی‌توانند به تحولات سیاسی بی‌تفاوت باشند و صرفا خودشان را روشنفکر بدانند، رویکرد من یک رویکرد ناگزیر است.

آمده بودیم تا خاتمی ۴ میلیون رأی بیاورد ام ۲۰ میلیون رأی آورد

بنابر گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه بعد از انقلاب با توجه به رویکرد ایدئولوژیک نمی‌توان یک رویکرد عادی به جامعه و به سیاست داشت و بی‌تفاوت بود، افزود: نمی‌توان یک استاد دانشگاه بود و نسبت به سیاست بی‌تفاوت بود.

سردبیر روزنامه هم‌میهن خاطرنشان کرد: در انتخابات ۲ خرداد به خاطر این حضور یافتیم که ۳ تا ۴ میلیون به خاتمی رأی دهند و موجی شکل بگیرد اما ۲۰ میلیون رأی آورد و دولت شکل گرفت. رویکرد «روزنه گشایی» در سال ۸۴ وجود داشت، ما به عنوان طرفداران «مصطفی معین» حضور یافتیم و فعالیت می‌کردیم، در همان زمان من یادداشت نوشتم که معین اسب تراوایی برای ورود نیروهای اپوزیسیون به شهر قدرت است.

روح با بیان اینکه انتخابات اولین جایی بود که افرادی مثل سحابی و حتی شیرین عبادی وارد کمپین انتخابات شدند، تاکید کرد: آن انتخابات به نتیجه نرسید که دلیل اصلی آن تحریم انتخابات توسط جنبش‌های دانشجویی و برخی شخصیت‌های اصلاح طلب بود.

وی با تاکید بر اینکه روزنه گشایی همان اصلاح طلبی است و فقط کلمه‌ای جدید است که مفهوم را روشن‌تر نشان می‌دهد، گفت: منتقدان فکر می کنند که ما وام داران قدرت هستیم. ما به ساختار موجود بدبین تر از تحریم کنندگان هستیم اما عدم حضور ما موجب عقب نشینی مخالفان اصلاح طلبان نشده است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: ما ۱۰۰ آدم هستیم که معتقدیم باید گفتگو کرد، داخل جبهه اصلاحات ساختاری تهیه کردند که نشود به اقلیت امید داشت. جبهه‌ای در اصلاحات شکل گرفته که در هر انتخابات از ۶ ماه قبل می گویند که نامزد نشوید، انتخابات هم شرکت نکنید.

روح تصریح کرد: انجمن مدرسین دیروز یک بیانیه تند علیه انتخابات صادر کرد و گفت در انتخابات شرکت نکنید از آقای صادقی پرسیدم که چند نفر از شما نامزد شدید گفت: یک نفر که آن هم رد صلاحیت شد، بله این بیانیه برای یک نفر صادر شده زیرا صد در صد نیروهایی که این افراد معرفی کردند، رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان و اعتدالیون نامزد نشدند و رد صلاحیت اصلی توسط خود اصلاح طلبان انجام شده است، اظهار کرد: این افراد اصلاح‌‍طلبانی هم که می خواستند نامزد شوند را دلسرد کردند . الان آقای مرعشی می گوید در کرمان ما ۱۰ کاندیداهای شناخته شده داریم، آقای مطهری هم می گوید اگر مشارکت وجود داشته باشد حداقل ۲۰ نفر ما تایید می‌شوند. در قزوین ، رشت هم نامزدهای زیادی وجود دارند.

چک سفید به مخالفان خود دادیم که نامزد شوند

سردبیر روزنامه هم‌میهن تاکید کرد: اما دوستان چشم خودشان را روی همه این ها می‌بندند و می گویند شرکت نمی کنند. دوستان دیدند که مشارکت کم است و رأیی وجود ندارد و فقط ترس از شکست مانع ارائه لیست از طرف جبهه اصلاحات شده است.

روح تصریح کرد: انتخابات فرع است، اصل برای ما گفتمان است، من استمرار طلب هستم. ما چک سفید به مخالفان خود دادیم که نامزد شوند و انتخابات را تحریم کردیم.

سردبیر روزنامه هم‌میهن تاکید کرد: در زمان هاشمی علی رغم اینکه راست‌ها بر سر کار بودند، اما دفتر تحکیم دوره هاشمی دوم خرداد را شکل داد و در دوره هاشمی رفسنجانی شاخص‌های توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود داشت. همین آقای کرباسچی تهران را ساخت. من قبل از دوم خرداد نمی‌دانستم سیاست چیست.

روح تاکید کرد: وقتی که نیروهای ما در قدرت حضور داشته باشند، بخشی از این دعوا در داخل قدرت شکل می‌گیرد و آنها می‌شوند سپر بلای جامعه.

وی در ادامه به بیان شاخص‌ها و دستاوردهای دولت قبل پرداخت و گفت: جامعه اصلاحات «توی سرِ» دستاوردهای خود و نیروهای خود می‌زند. ضعیف ترین جناح ما از قوی‌ترین جناح مقابل بهتر هستند در مقابل ما افرادی مانند رسایی هستند. مگر آنها چه کسی هستند؟

وقتی رأی نیست ژستِ اپوزسیون می‌گیرند

وی با انتقاد از جبهه اصلاحات گفت: وقتی رأی نیست می‌روید خانه‌هایتان ژستِ اپوزسیون می‌گیرید. مهم این است که وظیفه سیاسی من چیست.

سردبیر روزنامه هم‌میهن با بیان اینکه «بهزاد نبوی» و «محسن میردامادی» و « مصطفی تاج‌زاده» هر کدام یک نظری دارند، افزود: در حزب کارگزاران برخی تحلیل هایشان به تاج زاده نزدیکتر است تا مرعشی اما ما باید بر اساس واقیعت راهبرد ارایه کنیم.

وی تصریح کرد: ما نه تنها با تحریم قدرت نمی‌گیریم بلکه چندفرد معتدل را تحت شعاع قرار می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: