کد خبر: ۹۶۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۱۹۴
مدیرعاملی مهدی عبوری، در هلدینگ غدیر با اعتراض سهامداران این هلدینگ و رد صلاحیتش توسط سازمان بورس همراه شده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از انرژی پرس، شهریور ماه سال جاری خبر انتصاب مهدی عبوری به‌عنوان مدیرعامل هلدینگ غدیر منتشر شد، خبری که موجب تعجب بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور شد چراکه غدیری تجربه و سابقه کار در این حوزه را نداشته است. نکته قابل توجه اینجاست که عبوری در مصاحبه سازمان بورس رد صلاحیت شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان بورس در نامه‌ای به هلدینگ غدیر خواستار تعیین تکلیف وضعیت موجود شده که مدیران این هلدینگ تاکنون پاسخی به این نامه نداده‌اند و عبوری همچنان بر کرسی مدیرعاملی غدیر تکیه زده است.

 

سهامداران درخواست عزل عبوری را دارند

سازمان بورس تنها معترض وضع موجود نیست، سهام‌داران این هلدینگ نیز به انتصاب عبوری اعتراض کرده‌اند و از سازمان بورس درخواست رد صلاحیت او را دارند.

در نامه شکوائیه سهامداران “وغدیر” آمده است: “همانطور که مستحضریید دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفهای مدیران نهادهای مالی در اجرای بند هـ ماده ۹۹ قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران مصوب دی ماه ۱۳۸۹ و ماده ۲۹ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴ در ۱۷ ماده ۵ تبصره و ۴ پیوست در تاریخ ۱۳۹۰٫۷٫۱۱ به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسید. بر اساس این دستور العمل صلاحیت حرفه ای هر یک از اشخاص حقیقی داوطلب باید قبل از انتصاب و قبولی سمت های عضویت در هیأت مدیره یا مدیر عاملی در هر یک از نهادهای مالی مطابق این دستور العمل به تأئید برسد و در صورتیکه صلاحیت حرفه ای داوطلب توسط کمیته تأیید نشود یا به موجب تبصره ۳ ماده ۶ تقاضای تأیید صلاحیت وی رد شود. بررسی مجدد صلاحیت حرفه ای داوطلب مذکور منوط به گذشت حداقل شش ماه خواهد بود و شخص رد صلاحیت شده حق تصدی پست پیشنهادی را نخواهد داشت. حال در شرایطی که این دستورالعمل به منظور پشتیبانی از حقوق سهامداران و همچنین حفاظت از منافع ملی نگاشته شده است متاسفانه در اقدامی سوال برانگیز آقای مهدی عبوری که برای تصدی مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر پیشنهاد شده بودند بدون تاییدیه صلاحیت و با وجود رد شدن در مصاحبه حرفه ای سازمان به مدیر عاملی بزرگترین هلدینگ پتروپالایشی کشور منصوب میشود همچنین ایشان فاقد مدرک تحصیلی و حداقل دانش لازم برای حفظ منافع سهامداران مرتبط بوده و هیچگونه سابقه ای در حوزه مزبور ندارند. این موضوع بی سابقه خود نقض فاحش قانون و دستورالعمل سازمان بورس و خلاف حفظ منافع سهامداران میباشد فلذا از مقام محترم خواهشمند است با قید فوریت نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران و سرمایه ملی بلافاصله اقدام کنید.”

 
 

شهرداری که مدیرعامل هلدینگ اقتصادی شد

مهدی غدیری مدیر جوانی است که پله‌های پیشرفت را با سرعت بسیار بالایی طی کرده است. او سال ۹۱ شهردار ساری شد و تا سال ۹۸ نیز شهردار ساری بود. پس از آنکه محمد اسلامی، استاندار وقت مازنداران، وزیر راه و شهرسازی شد؛ عبوری نیز به‌عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

اما عبوری در دولت رئیسی از مدیریت شهری به مدیری اقتصادی تغییر رویه داد که این روزها به بزرگترین چالش برای او تبدیل شده است. سهام‌داران ” وغدیر” معتقد هستند که عبوری نمی‌تواند این شرکت بزرگ را به‌دلیل نداشتن تخصص، تجربه و دانش کافی درباره‌ی این حوزه مدیریت کند و مدیریت عبوری برای سهامداران زیان‌بار خواهد بود.

تولید ۸۴ درصد اوره کشور در هلدینگ غدیر

هلدینگ غدیر با بیش از ۱۴۰ شرکت حاکمیتی و کنترلی در ۷ حوزه تولیدی، صنعتی و خدماتی دارای بیش از ۱۶۵۰۰ استعداد انسانی در کل کشور است.

هلدینگ نفت و گاز پارسیان یکی از مهم‌ترین هلدینگ‌هاب پتروپالایشی کشور و زیرمجموعه هلدینگ غدیر است. ۸۴ درصد ظرفیت تولید اوره و ۲۲ درصد ظرفیت پالایش نفت خام کشور در شرکت‌های تابعه این هلدینگ قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: