کد خبر: ۹۶۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۳۵۶
تعدادی از فعالین بازار سرمایه و سهامداران شرکت سرمایه گذاری غدیر متعلق به وزارت دفاع خواستار اجرای قوانین و آئین‌نامه های بازار سرمایه در بازار، خاصه در خصوص انتصابات شدند.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ، در روزهای که اعتماد عمومی خاصه در بخش حقیقی بازار با صدمه مواجه شده و قول و جمله معروف آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری در خصوص التیام آلام فعالین بورس در قالب کلیپ های مختلف در فضای رسانه هم رسانی و بعضاً دستمایه شلخته نگاری ضد انقلاب می شود و در شرایطی که فعالین بازار بدنبال جرقه ای مثبت در اخبار بازار هستند، برخی اخبار، اقدام و انتصابات موجب دلسردی مردم می شود. قوانین و دستورالعمل ها برای خالی نبودن عریضه و زینت المجلس نیستند. در متن شکوائیه دوم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

شکوائیه دوم سهامداران شرکت سرمایه گذاری غدیر با نماد (وغدیر)

با عنایت به دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه ای مدیران نهادهای مالی و با وجود گذشت بیش از ۴۵ روز از انتصاب آقای مهدی عبوری و رد صلاحیت حرفه ای ایشان توسط سازمان بورس اوراق بهادار هم اکنون شاهد ترک فعل بی سابقه سازمان بورس اوراق بهادار در پیگیری عزل و جایگزینی آقای مهدی عبوری هستیم این در شرایطی است که بر اساس این دستورالعمل در صورتیکه صلاحیت حرفه ای داوطلب توسط کمیته تأیید نشود یا به موجب تبصره ۳ ماده ۶ تقاضای تأیید صلاحیت وی رد شود بررسی مجدد صلاحیت حرفه ای داوطلب مذکور منوط به گذشت حداقل شش ماه خواهد بود و شخص رد صلاحیت شده حق تصدی پست پیشنهادی را نخواهد داشت. با اینحال آقای مهدی عبوری بدون دانش تخصصی در حال مدیریت بزرگترین هلدینگ پترو پالایشی کشور بوده و سرمایه سهامداران این شرکت در خطر جدی قرار دارد. همچنین بر اساس ماده ۱۴ دستور العمل مزبور مرجع رسیدگی کننده در صورت احراز تخلف میتواند شخص یا اشخاص متخلف را به یکی از موارد ۱ اخطار کتبی بدون درج در پرونده ۲ اخطار کتبی با درج در پرونده - سلب صلاحیت حرفه ای متخلف پس از تصویب کمیته ۴ ممنوعیت از انتصاب شخص متخلف به سمتهای عضو هیأت مدیره یا مدیر عامل نهادهای مالی برای مدت معین - جریمه نقدی موضوع ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید محکوم نماید. حال انتظار بر آن است تا سازمان در برابر این تخلف عیان و آشکار آقای مهدی عبوری در تصرف غیر قانونی پست مدیر عاملی در بزرگترین هلدینگ پترو پالایشی کشور به منظور صیانت از حقوق مردم ایستادگی کرده و از عادی سازی قانون شکنی در نهادهای مالی کشور جلوگیری نماید.

رو نوشت

جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه

جناب آقای دکتر خدائیان ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه

جناب آقای دکتر مظفری ریاست محترم دیوان عدالت اداری جهت احقاق حقوق سهامداران خرد و دفاع از بازار سرمایه

هیئت مدیره سازمان بورس جهت احقاق حقوق سهامداران طبق قانون و اجرای وظیفه شرعی و قانونی

اعتراض سهامداران شرکت سرمایه گذاری غدیر نسبت به ترک فعل سازمان بورس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: